Eén gebruiker is menubar kwijt in LibreOffice, GIMP en Scribus

Mijn echtgenote heeft geen menubars meer (met BESTAND enz.) bovenaan het venster in drie programma’s: LibreOffice, GIMP en Scribus. Met Ctrl-M komen die menubars niet terug. De andere users op diezelfde computer hebben wél hun menubars nog; maar mijn vrouw heeft zeker géén instellingen gewijzigd. De windowmanager is KDE in OpenSUSE Leap 15.5. Hoe krijgt zij haar menubars terug? De toolbars zijn er telkens wel, maar die bieden niet alle opties die het menu biedt (en al zeker niet in Scribus). Anders moet ik voor haar een nieuwe user aanmaken. Maar bestaat er echt geen eenvoudiger oplossing? Veel dank voor wie mij goede raad geven kan!

Hm, als k mij goed herinner was er zoiets in het engelse deel.

Misschien kan je meezoeken.

En in alle discussies is er de oplossing…

Kijk hier eens: Menu bar gone missing - #8 by lelu1111

Het is voor Tumbleweed, maar proberen kan altijd.

Misschien is het verwijderen van ~/.cache al voldoende. Dat kan altijd en schaadt niet.

Ik heb dit gisteren geprobeerd, het verwijderen van ~/cache, zonder succes. Ik zal het morgen weer proberen, vanuit een andere gebruikerssessie als root, dan de computer herstarten en als mijn vrouw inloggen. Hoop doet leven! Alvast dank voor je raad. Als het werkt laat ik het weten.

Het meest effectief is dit als je vrouw niet is ingelogd en dan inderdaad als root

cd /home/<username van je vrouw>/.cache
rm -rf *

Maar ik denk dat je de andere actie ook nodig hebt.

Bedankt, ik zal beide handelingen uitvoeren. Ik probeer nu uit te zoeken hoe ik die knop “Menu van toepassing” kan verwijderen. Verschuiven? en waarheen? (zie bijgevoegde schermafdruk). ALS het werkt, blijf ik toch met de vraag naar de oorzaak zitten, want onder Vensterdecoraties en Titelbalkknoppen zitten bij alle gebruikers dezelfde instellingen. Maar morgen zie ik of het gaat! Alvast veel dank voor je raad en hulp!

This topic was automatically closed 30 days after the last reply. New replies are no longer allowed.