De stamkroeg

Het voelt hier steeds meer aan als een stamkroeg, vind ik. Gezellige lui, niet te beroerd om een nieuwkomer te helpen. Prima zaak! Ik voel me hier thuis.

Proost!
Welkom in de stamkroeg.
in dit topic kan je over alles praten echt alles maakt niet uit wat dit is een 100 procent offtopic.

dus laat het kletsen maar beginnen!

Ik zit vanaf vandaag in het promotieteam. van ubuntu.
Heb nog van alles opgeruimd thuis.
en ik ben suse 11.4 milstone 2 lekker aan het testen.

en wat hebben jullie allemaal te vertellen?

Het is inderdaad een heerlijk gevoel om een Nederlandstalig forum te hebben bij opensuse. Ik zou zeggen: neem er 1 of meer en proost op opensuse!
En wat ik vandaag deed? Overwerk compenseren. Heerlijk. Al dat gewerk op zaterdagen, nu even vrij met het gezin. Mijn dochter had vandaag een school-sponsorloop voor nieuwe gordijnen in de grote zaal. Ik heb haar natuurlijk toegejuicht. Ze heeft veel meer rondjes gelopen dan we dachten, dus nu ben ik blut.
Ook heb ik vandaag lekker geklooid met de realtime kernel (wil niet booten) en met Rosegarden in combinatie met Timidity als Alsa server (jawel, het werkt).

Ik ruik een muzikant op kilometers afstand. Die hebben altijd zo’n realtime kernel luchtje om zich heen hangen ;). En dan Rosegarden met Timidity…keyboardje eraan? Start anders een Nieuw Onderwerp, ik zal user flark dan eens porren, die is daar ook mee bezig (geweest), misschien dat hij je kan helpen om een realtime kernel draaiend te krijgen. Onder 11.2 heb ik er ook mee zitten spelen (gewoon voor de lol, kijken of het werkend te krijgen is en wat dat voor gevolgen heeft), ik kon wel booten, maar de desktop was niet vooruit te branden.

Nu Rosegarden draait met midigeluid, kan mijn vrouw verder zingen aan haar muziekproject. Ik ruik best muzikaal, maar dan naar “offline” muzikant: speel viool naast zang.
Dus zolang het zo draait, laat ik het maar even. Mocht ik de kernel rt toch aan de praat willen krijgen, dan start ik een nieuw onderwerp. Bedankt voor het aanbod!

Grappig, deze

http://thumbnails23.imagebam.com/9596/c281bf95958404.jpg](ImageBam) is genomen op Schiermonnikoog. Wat niet op de foto te zien is, is dat ik daar ieder jaar een violist tref, waarmee ik dan samen muziek maak. De rest van het jaar speel en “zing” ik voor mijn eigen lol.

Maar we hebben dus al een half openSUSE Quartet bij elkaar !! O, ja, flark speelt bas. Daar moet iets moois van te maken zijn. Allemaal gewoon thuis, en dan onlne samen spelen, ergens op het strand een laptopje met een paar grote speakers waar het geheel dan naar buiten komt.

Ziet er zeer gezellig uit. Je hebt toch niet echt een opensuse sticker op je gitaar geplakt?

Ik zie toch echt een opensuse sticker :slight_smile:

Knurpht kent de geheimen van GIMP!

@flark heeft gelijk. Alles is echt, het openSUSE logootje is erop gegimpt.

Prettige kerstdagen allemaal en een goed 2011 :slight_smile:

Die kerstdagen zijn hier in het noorden al geweest, maar …
http://dl.dropbox.com/u/11099229/HannekeGertjanGijsKeesJuliaWensenIedereenEenGoed2011.png

Zo ik ben weer is in de stamkroeg :stuck_out_tongue:

Biertje please ^^

Tja een beetje stil hier, zitten jullie nu allemaal aan de 11.4 ??
Ben wel benieuwd hoe het bij iedereen loopt.
Maar de plicht roept weer, effe pc`s reparaties uitvoeren helaas met dat M$ 7.
Alhoewel ik toch weer 2 mensen zo gek heb gekregen om Opensuse te nemen en wat blijkt ze willen niet meer terug. GEK HE !?

In het zweet uwes aanschijns zult gij uw digitaal gerstenat verdienen. Eén biertje graag. Na gedane 11.4 arbeid en how-to verrichtingen is het goed rusten.

Ik klink op een mooie 8 maanden met 11.4 voor alle stamgasten. Proost!

Hee, is daar iemand?

Ik zet een rondje sterrenmix klaar als er niet snel iemand komtrotfl!.

Druk druk druk, zelfs te druk om how-to’s te schrijven, laat staan om sterrenmix te leuten.

Mag ik een Cola, aub? Het is hier een beetje saai op dit moment…

Kersje erin? Crackertje op de rand?

Hallo zeg wat een uitspattingen.
Gaat dat altijd zo als het wat rustiger is???
Geef mij maar een lekkere koude Erdinger a.u.b…

Je zal toch wat klanten moeten trekken als deze stamkroeg populair wil worden… :slight_smile: