Ik wil graag drinken (Warsteiner deze x) op gvSIG. Een opensource GIS-programma uit Spanje, gefinancierd door de EU, dat een mooi pakket heeft opgeleverd dat als het gaat om shape files snellere bewerkingen uitvoert, zonder fouten. Dit in tegenstelling tot ArcMap10 van ESRI. Ik heb mij de afgelopen dagen erg veel tijd bespaard.
En dus geld.
Hmm een Duvel die zou er wel lekker ingaan . >:)
Trouwens iemand enig idee wat er zal gebeuren met Skype voor Linux nu deze is overgenomen door Microsoft.
Spijtig genoeg zal ik het moeten doen met Jupiler daar ik geen Duvel in huis heb .
Geen idee, maar ik zal het er niet minder om gebruiken zins het de enige manier is voor mij om met mijn ouders in Nederland te kletsen… Heb geprobeerd daar Linux te instaleren maar daar waren ze niet van te spreken…
Tsja, Windows is een begrip. Misschien eindigt Windows wel als een soort Maggi. Mensen zijn zo gewend aan het gespreide bedje in de gevangenis van Microsoft. Zo van: Je zit aan tafel te kletsen en iemand zegt ineens “Mag ik je windows even?” in plaats van je laptop. Ik bedoel maar, er is toch ook geen alternatief voor Maggi in de soep?
Ik wed om een meter bier dat het op een dag zover is ;<).
Geweldig, ik ben dus niet de enige, die M$ vergelijkt met Maggi (altijd eerst Maggi erin, dan pas proeven of het nodig was).
Heb net een 72-jarige in mijn omgeving, die ik al jaren bezeur over linux, aan de GNOME3, hij is laaiend enthousiast. Firefox, Evolution, SKype, GoogleEarth, LibreOffice, Nautilus, allemaal in het dock als favorieten. De verandering XP -> Win7 was zo groot in zijn ogen, dat-ie nu net zo goed linux kon proberen, vond-ie na een week Win7. En na een week GNOME3 moppert-ie dat-ie dit veel eerder had moeten doen
Nederlandstalige boeken over openSUSE zijn er bij mijn weten niet. Volgens mij überhaupt niet voor specifieke linux distributies. Stel je even voor: de meeste distros komen gemiddeld elke 8 maanden met een nieuwe release; ze worden onderhouden door vrijwilligers; de ontwikkelingen gaan razendsnel in deze wereld. Tegen de tijd dat een boek af is, zijn we al 2 releases verder. Daarom kiezen bijna alle distros ervoor om informatie zoveel mogelijk op het web, en in het engels, actueel te houden.
Wel zijn er algemene linux boeken te koop, en of je nou Ubuntu draait of openSUSE of Fedora, linux is linux. Overigens bevatten de boeken die je bij de koopversie van openSUSE krijgt exact dezelfde informatie die je ook al op je systeem hebt staan na installatie
Ja kijk dat bedoel ik nu.
Heb zojuist 5 minuten geleden het boek OpenSUSE startup 11.4 van Novell, eindelijk af gekregen in een Nederlandse vertaling en deze vertaling ga ik ook bij houden, tot dat ik er ook zat van heb.
Ga ook nog aan het Reference 11.4 en Tuning 11.4 beginnen, heb het nodig voor een pret cursus en lessen op MBO 2-3 niveau.
Is best leuk maar zeer arbeids intensief, zal OpeSUSE startup 11.4 NL ook bij OpenSUSE op de wiki gaan droppen.
Benmh, ik drink op jouw en je noeste vertaalwerk. Misschien moet je het zelfs meteen op de wiki droppen: dan heb je meteen andere mensen erbij om je te helpen met vertalen en actueel houden. Wie weet zelfs een leuk project voor je MBO leerlingen: als maatschappelijke stage bij Novell? Leren werken met een wiki-site en tegelijk nuttig vertaalwerk doen.
Ik roep maar wat, ik heb twee Murphy’s en twee Grolsch achter de kiezen (virtueel dan natuurlijk, offline was het gisteravond). Dan krijg ik last van typewater.
Ik heb ook nog ergens de 48 delige Adminstrator Reference Manual (6,8 meter) van UNIX System V liggen, neem je die er ook even bij mee? Kun je zo even scannen en dan is het niet meer dan Ctrl+A, Ctrl+C, naar Google Translate, Ctrl+V.
Ja dat vertaalwerk is leuk, maar heb jij MBO 2/3 leerlingen wel eens iets uit het Engels goed zien vertalen??:X
Zij kennen enkele woorden en dan weet jij al welke.>:)
Dat kost mij nog veel meer tijd aan verbeteringen en uitleg.
Maar dat meteen op de Wiki verwerken lijkt mij wel een goed idee.
Heb zojuist een beginners cursus Linux achter de rug.
Ja met openSUSE 11.4 on a stick, met dvd`s en de vertaling startup.
Was een prima geheel en heel leergierige wat oudere mensen. rotfl!
Leuk om te doen en ze zijn absoluut niet bang voor iets anders dan Windows, integendeel ze willen gewoon alles weten.
Denk dat er binnenkort starters komen met vragen op dit forum.