Ik las hierover, wat doet het precies en is dat standaard geïnstalleerd?
Sorry, had 'm gemist.
Nee, is niet standaard geïnstalleerd. Cockpit is een “systeemconfiguratie” tool. De opvolger van YaST, dat gaat verdwijnen na 35 jaar omdat het niet meer te onderhouden is. Hier staat een heel stuk erover dat ik in maart schreef: Cockpit the easy way - Be happy without YaST
Dank, interessant stuk! Ik vond Cockpit Cliënt ook in Discover. Is dit dezelfde versie als die via de Terminal?
Dat zal niet veel uiteenlopen. Ik heb de flatpak ook wel, je moet dan alsnog de modules als pakket installeren, om de volledige cockpit stack te hebben, Voor systeemdingen vind ik zelf openSUSE pakketten fijner
Het werkt! Eerst via zypper de launcher geïnstalleerd en hierna de patterns. Bedankt
Ik krijg in het menu systeem één melding: NVIDIA Persistence Daemon starten mislukt
Heb je überhaupt NVIDIA?
Welk menu systeem?
Ik heb een Nvidia Geforce RTX 3060. In Cockpit heb je bij Services Systeem en Gebruiker. Ik heb na deze melding accounts daemon (Accounts Service) ingeschakeld en nu blijft de melding achterwege
Mmm, gek dat dat nodig was. Die staat bij mij al op “Running - Disabled”. Maar, de installatie op deze laptop is al 3 jaar oud ( ik heb nooit TW opnieuw geïnstalleerd ), en het zou kunnen dat die er een service draait die deze service triggert.