Ik werk onder KDE, maar opeens start het systeem op met icewm. Weet niet hoe dat komt. Hoe kan ik de windowmanager van KDE weer terugkrijgen?
Is de KDE mogelijkheid (de Desktop Envoronment, niet de Windows Manager) echt weg?
Niet te vinden op je inlogscherm? Afhankelijk van de Display Manager die je gebruikt is er ergens een knop die een menu geeft waar je kunt kiezen (voor KDE met verschillende Windows Managers, en voor alle andere DEs die je hebt (dat is er minstens één on een noodingang te hebben).
Ik kan geen instel mogelijkheid voor de Desktop environment vinden. Ik kon in icewm geen bestandsbeheerder vinden, maar nu ik dolphin heb geinstalleerd kan ik wel weer uit de voeten. Ik laat het nu maar zo. Bedankt.
Sorry dat ik niet duidelijker kan zijn voor wat betreft hoe/waar die keuze mogelijk is. Jij hebt als KDE gebruiker waarschijnlijk sddm. Maar ik gebruik kdm. Het gaat verschillend bij die twee (en bij andere DMs), maar ik heb dus niet wat jij hebt.
Wat betreft KDE terugkrijgen, zie hier:
Sorry, maar dat artikel gaat over het wisselen van de Display Manager (sddm, gdm, kdm, lightdm, xdm, …). Het probleem gaat over de Desktop Manager (KDE, Gnome, XFCE, LXDE, Enlightment, MATE, …).
Laten we wel bij de les blijven.
In de openSUSE desktop-faq vond ik het volgende; het beschrijft mijn situalie
I cannot enter desktop!
openSUSE has a backup desktop IceWM. You can choose IceWM desktop in login screen. If you cannot enter IceWM, Ctrl+Alt+F2 to login command line mode.
If you recently updated system, try to rollback with snapper and reboot. More information please check Snapper FAQ.
If a rollback doesn't work, you may have some broken configuration under your /home/username folder. Run
mv ~/* ~/backup
then logout and login back.
If none of those helps, the community is ready to help you.
Ik heb met yast2 naar de snapper snapshots gekeken, maar de nieuwste van voor het euvel is van september 2019. Dat is een tijd terug. Kunnen er nog ergens nieuwere snapshots zijn? Of zal ik die van sept 2019 proberen?
Even de afloop melden. Ik heb een ouder snapshot terug gezet, maar toen bleek ik Leap 15.0 te hebben. Die heb ik opgewaardeerd naar 15.1 en nu is alles weer in orde.
Mooi, schijnbaar toch iets fout gegaan tijdens de upgrades en door dat opnieuw te doen is het probleem opgelost.
This post is very simple to read and appreciate without leaving any details out. Great work! [FONT=&]ole777 mobile](https://www.chokdeebacarrat.com/ole777/)[/FONT]