Goedenmiddag mede forumleden en linuxgoeroes Henk, Knurpht, Malcom, etc.
Mijn broertje (inmiddels ook met openSUSE op Laptop) heeft Plymouth verwijderd.
Door:
> sudo zypper rm plymouth plymouth-plugin-label plymouth-plugin-script plymouth-scripts plymouth-plugin-two-step
en vervolgens voorkomen dat het terugkomt door
> sudo zypper addlock plymouth
Vervolgens is geen grafische en herkenbare schermen meer voor hem.
Ik kon vanuit rescue prompt nog als root inloggen en heb dat weer hersteld met
systemctl isolate graphical.target
. Vervolgens met
zypper in plymouth plymouth-plugin-label plymouth-plugin-script plymouth-scripts plymouth-plugin-two-step
alles weer teruggezet (dat kan wellicht handiger enfin dit was mijn gedachte) en daarnamet
zypper removelock plymouth
de addlock verwijderd.
Broertje krijgt weer keurig zijn een grafisch vakje om LUKS password in te typen en systeemstart loopt door naar zijn login scherm etc.
Echter voorheen kreeg hij, net als ik, bij het aanzetten van de laptop (identieke configuratie als mijn laptop) direct het volgende bekende tekstje in beeld:
[FONT=century gothic]Booting ‘opeSUSE Tumbleweed’[/FONT]*
Loading Linux 5.5.1-1-default …
Loading Initial ramdisk …*
en dan start alles soepel door.
Nu komt er,na de aan-uit schakelaar te hebben ingedrukt, direct 5-6 seconden lang het fabrikanten logo, zonder Tumbleweed eronder, in beeld. Alvorens de bekende hierboven aangehaalde tekst verschijnt en dan start ook alles soepel door.
Hoe kan dat (kennelijk) vertragende fabrikanten logo (weer) verwijderd worden en direct bij aanzetten de tekst.
[FONT=century gothic]Booting ‘opeSUSE Tumbleweed’[/FONT]*
Loading Linux 5.5.1-1-default …
Loading Initial ramdisk …*
weer in beeld komen. Dus terug naar hoe het voorheen was?
Zoals al geschreven het heeft bepaald geen prioriteit, die 5-6 seconden daar kan hij wel mee leven, echter hij heeft voorkeur dit weg te laten. Ik weet gewoon niet hoe dat te doen en kon het ook niet vinden.
Alvast dank voor jullie altijd verhelderende input.
.