Virtualbox

Ik heb Opensuse 12.3 KDE 64b versie, en ik probeer Virtualbox te installeren.

De rpm gedownload en de volgende commando uitgevoerd:

 sudo rpm -ivh VirtualBox-4.2-4.2.0_80737_openSUSE114-1.x86_64.rpm 

Ik krijg dan een fout melding:

 fout: Failed dependencies:
        libpng12.so.0()(64bit) is needed by VirtualBox-4.2-4.2.0_80737_openSUSE114-1.x86_64
        libpng12.so.0(PNG12_0)(64bit) is needed by VirtualBox-4.2-4.2.0_80737_openSUSE114-1.x86_64

Als ik probeer het bestand te installeren krijg ik het volgende:

 'libpng12.so.0' is niet gevonden in de pakketnamen. Proberen in eigenschappen.
'libpng12-0-32bit' die 'libpng12.so.0' levert is al geïnstalleerd.

Weet iemand hoe ik Virtualbox moet installeren?

??? Wat is er mis met de gewone Virtualbox van de OSS repo?

Grappig dat je dat zegt, dat waren namelijk precies ook mijn woorden.

Ik heb geprobeerd om (net als elk andere distro) Virtualbox via softwarebeheer te installeren (Yast)
Virtualbox staat er inderdaad tussen.
De boel wordt geïnstalleerd, er verschijnt een icoontje met de naam :" VboxGtk"
Helaas blijkt het niet zo makkelijk, want VboxGtk doet het niet.

Op internet gezocht hoe men Virtualbox in Opensuse 12.3 moet installeren.
Dus de virtualbox 64bit rpm rechtstreeks downloaden en installeren.
Wat dus weer resulteert in de problemen van mijn eerste post.

Ik vind het niet zozeer grappig. Het is informatie die je ons onthoudt terwijl je onze reaktie dus had voorzien. En als je problemen hebt met het “normale” product, lijkt het me beter om daar eerst naar te kijken voor we verder in de put afdalen.

Nee, het is informatie waarvan ik het niet nodig vond hier te plaatsen.

En “nettere” antwoord zou zijn geweest "Welke problemen heb je met het “normale” product?
Ik ben maar een beginneling met OpenSuse en zal dus zeer makkelijk (domme)fouten maken.
Dat ik dan direct een reactie als “jij onthoudt ons informatie” naar de oren krijgt, vind ik een beetje overdreven.

Ik voorzag geen reactie!
Ik hou niet bewust informatie achter!
En heb denk ik een beter gevoel voor humor, omdat ik het wel grappig vond.

Er is wel degelijk een verschil tussen de openSUSE repo versie van Vbox en die die je gedownload hebt. Om er maar even één te noemen: USB2 support (maar er is meer).
Als je libpng12 geïnstalleerd hebt, kun je de installatie forceren (done that, works).

Dank voor je antwoord.

Wat ik gelezen heb op een ander OpenSuse forum is dus de beste manier? (Engelse versie)
(Dus de RPM downloaden? )

Of bedoel je dat de versie in de REPO beter is?

Maar goed, het werkt nu.
Wat ik dus verkeert deed… (Of dus niet wist) was dat ik in softwarebeheer (onder Patronen) Basisontwikkeling,C/C++ ontwikkeling en Linux-Kernelontwikkeling moest aanvinken.

Je moet het maar weten :wink:

Je kunt RPMS in een aparte map zetten, en die map toevoegen als repo, verversen aan. Dan kun je die makkelijk via zypper of Yast installeren. Veel instructies zijn generiek en maken dus alleen gebruik van rpm. En dat kan niet in je repos “kijken” waar zypper dat vanzelf doet.

Beste mensen een vraag

op mijn pc draait Suse daarop een virtual Box van orcale volgens mij draait het prima maar ik ben een beginner moet dus nog echt veel leren op een paar kleine dingen draait het goed ik heb klonen gemaakt ook dat is prima.

Vanmiddag vertelde een kennis van mij dat linux ook een virtual machine heeft
Mij vraag is is dat juist zo ja zijn er verschillen met orcale ? en welke dan. moet nieuwe dingen leren kan niet steeds van het ene naar het andere pakket gaan

Graag een reactie

Groet Frits Veerman

Wat het verschil is weet ik niet.
Maar:
Yast:softwarebeheer en dan zoeken naar Virtualbox.

De Oracle versie geeft wat extraatjes, als ik 't me goed herinner o.a. USB2.0 gebruik. In de regel kun je 't met de open versie allemaal prima doen.