Video

Hoi
Misschien is het simpel op mijn PC zie ik al de videos die ik wil in firefox:).
Maar wat heb ik nu nodig in Chromium om bv op nos.nl een video te kijken.:.
Zal wel iets met flashplayer te maken hebben ,maar weet niet wat ik nodig
heb voor die videos.

Als 't gaat om flash: Chromium gebruikt z’n eigen versie daarvoor, genaamd chromium-pepper-flash. Is die geïnstalleerd? Ik gebruik zelf Chrome ( jajaja, die is niet open source, maar …), en daar werkt 't toch een beetje anders (hoef je zelf nix voor te doen hoor).
Overigens stappen, gelukkig, steeds meer sites af van flash, silverlight en wat dies meer zij, ten faveure van HTML5. Op sommige sites ( heb zo geen concreet voorbeeld ) is het zelfs zo, dat als de gebruiker flash heeft video ook met flash wordt weergegeven, maar heb je geen flash, dan gaat een HTML5 player aan het werk. Maar, blijkbaar niet op de sites die jij gebruikt. Probeer ook npo.nl 's, volgens mij doet die 't zonder flash ook wel.

chromium-pepper-flash.
Die is geinstaleerd kan verder alle flash videos zien ook in chromium.
Aleen zo nu en dan kan ik sommige niet bekijken bij voorbeeld op nos.nl.En ik kijk daar zo nu en dan nog wel eens op.:slight_smile:

En dan ga ik weer terug naar firefox en dat is jammer misschien toch chrome maar proberen.:\

Blijft gek, ik doe eigenlijk maar wat, en 't maakt niet uit welke van de grote browsers ik gebruik, 't gaat altijd goed.
Wat nog wel 's een rol wil spelen is de hardware versnelling van flash. Die staat bij mij uit.

Voorts zou 't m nog kunnen zitten in de codecs. Ik vermeld maar even dat ik standaard altijd ffmpeg installeer. Dat doe ik voornamelijk omdat ik het converteren van audio en video via ffmpeg over 't algemeen eenvoudiger vind dan interfaces met duizenden opties. Maar, ik weet ook dat ffmpeg een heel scala aan codec gerelateerde libs mee installeert ( als deps en recommends ).

Een optie is om chromium 's op te starten vanuit een terminal, een video op te zoeken die 't niet doet, en dan in de terminal output te kijken. Ergens zal daar een melding moeten zijn die in ieder geval een zet in de richting van de oorzaak van het fenomeen moet geven.

De hardwareversnelling stond aan .Heb ik nu uitgezet.Maar dat maakt niets uit. ffmpeg is gewoon geinstaleerd kan het dus ook niet zijn.
Vervolgens chromiumgestart in een terminal en bij een video die het niet deed stond in de terminal het volgende.

pieter1602@linux-m92r:~> chromiumATTENTION: default value of option force_s3tc_enable overridden by environment.
[WARNING:flash/platform/pepper/pep_module.cpp(63)] SANDBOXED

Hoop dat je hier iets aan hebt.
Heb ook nog de Laptop erbij gepakt en bij die gaat het net zo als de Desktop.:\

Heb je misschien een lekker neutraal video linkje wat 't niet doet? Dat kan ik 's even checken.

Schijnt iets te maken te hebben met videokaart/driver. Wat heb je precies?

http://nos.nl/video/2024967-miljoenen-mensen-demonstreren-tegen-rousseff.html is denk ik een goed linkje:).

Schijnt iets te maken te hebben met videokaart/driver.

Goeie vraag ,het is in iedergeval niet een aparte .Een intel neem ik aan want het grafische zit in de processor,Het is geen lossekaart.

Het is een Sandybridge processor.:\

Schijnt iets te maken te hebben met videokaart/driver.

Ik denk dat het volgende is wat je bedoelt:

15: PCI 02.0: 0300 VGA compatible controller (VGA)
  [Created at pci.328]
  Unique ID: _Znp.LyXSGXQeMU4
  SysFS ID: /devices/pci0000:00/0000:00:02.0
  SysFS BusID: 0000:00:02.0
  Hardware Class: graphics card
  Device Name: "Onboard IGD"
  Model: "Intel 2nd Generation Core Processor Family Integrated Graphics Controller"
  Vendor: pci 0x8086 "Intel Corporation"
  Device: pci 0x0112 "2nd Generation Core Processor Family Integrated Graphics Controller"
  SubVendor: pci 0x1043 "ASUSTeK Computer Inc."
  SubDevice: pci 0x844d 
  Revision: 0x09
  Driver: "i915"
  Driver Modules: "drm"
  Memory Range: 0xf7400000-0xf77fffff (rw,non-prefetchable)
  Memory Range: 0xe0000000-0xefffffff (ro,non-prefetchable)
  I/O Ports: 0xf000-0xf03f (rw)
  IRQ: 42 (8798 events)
  I/O Ports: 0x3c0-0x3df (rw)
  Module Alias: "pci:v00008086d00000112sv00001043sd0000844Dbc03sc00i00"
  Driver Info #0:
    Driver Status: i915 is active
    Driver Activation Cmd: "modprobe i915"
  Config Status: cfg=no, avail=yes, need=no, active=unknown

En jawel. Inderdaad iets met de Intel grafische chips en Chromium. Ook ik zie, zowel in mijn normale als in een splinternieuw account:

ATTENTION: default value of option force_s3tc_enable overridden by environment.


en vervolgens zie ik op jouw link ( die in Chrome en FF gewoon werkt ) wel de videoplayer verschijnen, maar daarna crasht de pagina gewoon.

Nog even wat verder zitten bladeren: het lijkt erop dat dit een bug is. Ik weet alleen niet waarin, kom zowel Mesa als Chromium zelf meermalen tegen. Ook een paar mogelijke oplossingen geprobeerd, resultaat nul. Nou gebruik ik normaal Chrome ( ivm met webwerk, Chromium heeft wel 's kuren ) en Firefox, en die hebben er bij mij geen van beide last van. Niet op de Intel GPU, niet op de NVIDIA.

Je zou 's kunnen proberen op te starten met

chromium --ignore-gpu-blacklist

, die kwam ik vaak tegen, maar bij mij bleef Chromium crashen.

chromium --ignore-gpu-blacklist

Geprobeerd maar zonder resultaat,:\Dus eigenlijk is het het beste om het maar even te laten voor wat het is(Bugje),het is ook niet echt storend:)