video van kerkomroep.nl en kerkdienstgemist.nl start niet in mijn browser

Sinds en paar week maak ik op mijn Asus laptop gebruik van Tumbleweed incl alle laatste updates t/m vandaag.
Daarnaast staan er geen andere OS op deze laptop.

Besturingssysteem: openSUSE Tumbleweed 20220916
KDE Plasma-versie: 5.25.5
Versie van KDE-Frameworks: 5.98.0
Qt-versie: 5.15.5
Kernel-versie: 5.19.8-1-default (64-bits)
Grafisch platform: X11
Processors: 2 × Pentium® Dual-Core CPU T4300 @ 2.10GHz
Geheugen: 3,8 GiB RAM
Grafische processor: Mesa Mobile Intel® GM45 Express Chipset
Fabrikant: ASUSTeK Computer Inc.
Productnaam: K70IJ
Systeemversie: 1.0

Ik kan alle video’s, films vanaf bijv Youtube goed afspelen en horen, maar van de kerkomroep.nl en kerkdienstgemist.nl niet, bijv:
Kerkdienstgemist - St. Maartenskerk Tiel / Ontmoetingskerk Tiel
https://www.kerkomroep.nl/#/kerken/21569

Ik heb dit geprobeerd in Firefox, Chromium en Opera en bij allemaal blijft de cursor maar draaien en stopt er gewoon mee.
Ook getest in SeaMonkey, waar wel de video opstart maar niet stabiel blijft.

Misschien heeft iemand hiermee ervaring en weet een oplossing?

Alvast hartelijk dank.
Jaap

Eerste vraag bij alle multi-media problemen: heb je de Packman repository togeveoegf en daarna de zgn. “Vendor switch to Packman” gedaan?

PS. Ik gebruik Leap 15.4 en ik kan via de link die je hebt opgegeven de kerkdienst krijgen.

Ik draai openSUSE Tumbleweed KDE en kan de kerkdienst gewoon via Firefox afspelen.

Ik zie dat je de kerkdienst ook kan downloaden (als .mp4), kan je dat eens proberen en, zodra het bestaand is binnengeladen, proberen het af te spelen, bijvoorbeeld met vlc?

Als je niet naar Packman bent gewisseld zal dat ook niet helpen.

Maar ik geloof niet dat @jaapbaas erg geïnteresseerd meer is. Meer dan 24 uur geleden dat het eerste antwoord werd gegeven (ongeveer een half uur nadat hij de vraag stelde).

**Beste Henk, als je eens wist hoe blij je me hebt gemaakt **:slight_smile:
Ik heb afgelopen zondagavond gedaan wat je me hebt geadviseerd.
Het duurde even om het voor elkaar te krijgen maar is gelukt. In alle browsers, ook Firefox kan ik deze video’s afspelen.

Het duurde wat langer te reageren, omdat ik momenteel iets minder vaak achter mijn laptop kon zitten, vanwege actieve wandelvakantie in het Sauerland

Bedankt voor je advies, nu kan ik weer verder.
Hartelijke groet
Jaap

@Henk en Marel,
Dank jullie voor jullie reactie en advies.
Op mijn laptop werkt dit gelukkig nu en kan ik hiermee verder.

Deze melding kan als gesloten worden beschouwd.
Groeten, Jaap

Het is gewoon what iedereen doet onmiddelijk na installeren. Packman repo erbij en switch. Zonder dat werkt veel geluid/beeld niet. En 90% van de multi-media problemen gemeld op de forums zijn omdat mensen dat niet gedaan hebben. In feite nemen we geen multi-media problemen aan als niet 1000% duidelijk is dat de switch naar Packman is gedaan.

Dat is natuurlijk een heel fijne bezigheid, maar persoonlijk zou ik geen discussie starten als ik wist dat ik meteen weg moest.
Nu lijkt het er een beetje op alsof het probleem over de schutting word gegooid met: ga je gang, ik zie wel als ik terug ben. :frowning: