razor megalodon mic

Hallo

Ik ben nieuw met opensuse, dus vergeef me mijn domme vragen (als ik die stel).

Ik heb een razor megalodon headset (usb) en als ik die aansluit, dan werkt alles, behalve mijn microfoon.
Heb al op google gezocht naar drivers voor opensuse ofzo, maar kan niets vinden.

Kan er me iemand helpen mijn microfoon werkende te krijgen?

Mvg…

Hallo falcogw,

Welkom hier. Ik weet niets van jouw probleem, maar er zijn ongetwijfeld anderen die er meer van weten. Terwijl je daarop wacht kun je misschien vertellen welke versie van openSUSE je gebruikt en welke desktop (KDE, Gnome, andere). Je kunt er namelijk zeker van zijn dat hoeveel iemand ook weet van microfoons, hij beslist niet helderziende is :wink:

Ook zou de uitvoer van

lsusb

kunnen helpen.

Als je hier nieuw bent, dan graag even kjjken hoe je computer uitvoer hier post tussen CODE tag: http://forums.opensuse.org/english/information-new-users/advanced-how-faq-read-only/451526-posting-code-tags-guide.html

Van harte welkom hier !!! Benieuwd wanneer ik de eerste mag verwelkomen, die post, dat-ie geen klachten heeft, dat alles werkt :smiley:

Zoek vooral niet naar drivers. Als je wel geluid hebt, maar de mic. doet het niet, dan zit dat in de instellingen. Wat we ook even moeten weten is of dit zich afspeelt op een laptop ( die meestal ook al een eigen mic. heeft) of op een desktop computer.
En, wat Henk al zei.

Bedankt voor de mooie verwelkoming :wink:

Mijn computergegevens:

  • AMD Phenom™ II X4 925 Quad-Core processor
  • Grafische kaart ATI Radeon™ HD 5670 DirectX® 11
  • 1024 MB GDDR5 geheugen en D-Sub VGA-,
  • DVI-I- en HDMI-aansluiting (ondersteunt HDCP)
  • 1,5 TB (1500 GB) harde schijf
  • 4 GB DDR3 SDRAM werkgeheugen
  • HDMI & eSATA
  • desktop pc

Versie opensuse:
openSUSE 12.1 (i586)
KDE 4.7.2 (release 5)

Output “lsusb”:

Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub
Bus 002 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub