razor megalodon mic

Hallo

Ik ben nieuw met opensuse, dus vergeef me mijn domme vragen (als ik die stel).

Ik heb een razor megalodon headset (usb) en als ik die aansluit, dan werkt alles, behalve mijn microfoon.
Heb al op google gezocht naar drivers voor opensuse ofzo, maar kan niets vinden.

Kan er me iemand helpen mijn microfoon werkende te krijgen?

Mvg…

Hallo falcogw,

Welkom hier. Ik weet niets van jouw probleem, maar er zijn ongetwijfeld anderen die er meer van weten. Terwijl je daarop wacht kun je misschien vertellen welke versie van openSUSE je gebruikt en welke desktop (KDE, Gnome, andere). Je kunt er namelijk zeker van zijn dat hoeveel iemand ook weet van microfoons, hij beslist niet helderziende is :wink:

Ook zou de uitvoer van

lsusb

kunnen helpen.

Als je hier nieuw bent, dan graag even kjjken hoe je computer uitvoer hier post tussen CODE tag: http://forums.opensuse.org/english/information-new-users/advanced-how-faq-read-only/451526-posting-code-tags-guide.html

Van harte welkom hier !!! Benieuwd wanneer ik de eerste mag verwelkomen, die post, dat-ie geen klachten heeft, dat alles werkt :smiley:

Zoek vooral niet naar drivers. Als je wel geluid hebt, maar de mic. doet het niet, dan zit dat in de instellingen. Wat we ook even moeten weten is of dit zich afspeelt op een laptop ( die meestal ook al een eigen mic. heeft) of op een desktop computer.
En, wat Henk al zei.

Bedankt voor de mooie verwelkoming :wink:

Mijn computergegevens:

  • AMD Phenom™ II X4 925 Quad-Core processor
  • Grafische kaart ATI Radeon™ HD 5670 DirectX® 11
  • 1024 MB GDDR5 geheugen en D-Sub VGA-,
  • DVI-I- en HDMI-aansluiting (ondersteunt HDCP)
  • 1,5 TB (1500 GB) harde schijf
  • 4 GB DDR3 SDRAM werkgeheugen
  • HDMI & eSATA
  • desktop pc

Versie opensuse:
openSUSE 12.1 (i586)
KDE 4.7.2 (release 5)

Output “lsusb”:

Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub
Bus 002 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub
Bus 003 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 004 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 005 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 006 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 007 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 001 Device 002: ID 058f:6360 Alcor Micro Corp. Multimedia Card Reader
Bus 002 Device 003: ID 13d3:3306 IMC Networks Mediao 802.11n WLAN [Realtek RTL8191SU]
Bus 004 Device 002: ID 046d:c223 Logitech, Inc. G11/G15 Keyboard / USB Hub
Bus 004 Device 003: ID 046d:c048 Logitech, Inc. G9 Laser Mouse
Bus 005 Device 002: ID 1532:000e Razer USA, Ltd 
Bus 004 Device 004: ID 046d:c226 Logitech, Inc. G15 Refresh Keyboard
Bus 004 Device 005: ID 046d:c227 Logitech, Inc. G15 Refresh Keyboard

Als jullie nog dingen nodig hebben, dan zal ik die heel graag opzoeken!

Grtjs

Één van de eerste dingen die ik zie, is dat je op dit 64bits rekenmonster een 32bits openSUSE draait. Nou kan dat prima, omgekeerd kan niet, maar er is tegenwoordig geen reden meer om 32bits te draaien op een 64bits systeem. Zoals gezegd, ik denk dat de kaart het wel doet, maar dat er ergens in de mixer iets niet goed staat. Dat gaat o.a. heel makkelijk als er bijv. ook een onboard geluidskaart aanwezig is. Ook zijn er programma’s die keihard zelf op de geluidskaart aanhaken, zoals Skype.

Bij wat voor software ervaar je het probleem?

Ik gebruik teamspeak, maar standaard wordt de microfoon al niet herkend.
http://img687.imageshack.us/img687/5585/snapshot1pc.pnghttp://img607.imageshack.us/img607/3189/snapshot2w.png

http://img829.imageshack.us/img829/5746/snapshot3ie.png

Ik zie hem hierboven wel staan, maar wat ik ook doe (naar boven verplaatsen), hij wil de microfoon niet herkennen in teamspeak en in de standaard geluidsinstellingen.

Ik ga de 64-bit versie downloaden en installeren, maar ik denk niet dat dat de oorzaak is van dit probleem?

Grts

Dat van die 64-bit was volgens mij alleen maar alleen een losse opmerking van Knurpht. Het heeft waarschijnlijk niets met je probleem te maken. Ik denk dat je beter kunt wachten met dat installeren tot dit helemaal uitgekouwd is. Anders verander je van alles tegelijk.

Goed idee, ben hem al aan het downloaden, maar zal hem klaarzetten op dvd tot het opgelost is inderdaad :).

Als ik een andere headset en microfoon aansluit aan mijn onboard geluidskaart, dus niet via usb, maar met de groene en roze ingang, dan werkt het meteen.

Die 64bits zal het verschil niet maken. Ik heb even wat rondgeneusd, hoe heb je teamspeak geïnstalleerd? Als dat uit een extern pakket is, kan het heel goed zijn, dat je libraries mist. Ik zie maar één teamspeak pakket voor openSUSE. Ik duik ondertussen even van GNOME naar KDE :D. Dat zoekt wat makkelijker.

Kun je ook eens in Yast kijken. Je hebt namelijk 2 geluidskaarten in je systeem. Ik denk dat de interne geluidskaart 0 is, de Razor nr, 1. Het zou kunnen, dat je de Razer de “primaire” geluidskaart moet maken, dan wordt-ie geluidskaart 0. Ik vermoed namelijk dat teamspeak de mic ingang van je interne kaart probeert te gebruiken :D. Zou je in teamspeak dat niet kunnen instellen? De output wordt denk ik door pulseaudio wel naar het goede kanaal gestuurd. De input echter niet.

Een betere optie nog is “pavucontrol” installeren. Daarmee kun je in ieder geval kijken naar metertjes die het wel of niet doen. Het ding ziet ook alle kanalen op allebei de geluidskaarten.

Ik heb teamspeak van de officiele website gedownload (.run bestand) en dan via de console geinstalleerd.

In yast staat mijn headset op de laatste plaats, hoe kan ik die op 0 zetten?

http://img864.imageshack.us/img864/6483/snapshot4k.png

Ok, heb gevonden hoe ik mijn headset op 0 krijg. Hij staat nu als eerste ingesteld, heb voor het zekerste heropgestart. Nog steeds hetzelfde probleem, ik zal eens pavucontrol installeren en kijken wat dat geeft.

Bleh, bij het installeren van pavucontrol loopt Apper vast:

 Application: Apper (apper-sentinel), signal: Segmentation fault
 [KCrash Handler]
 #6  0xb5fda867 in QAbstractButton::isChecked() const () from /usr/lib/libQtGui.so.4
 #7  0xb6836eae in ?? () from /usr/lib/libapper.so
 #8  0xb6836f52 in ?? () from /usr/lib/libapper.so
 #9  0xb6dbf263 in qDeleteInEventHandler(QObject*) () from /usr/lib/libQtCore.so.4
 #10 0xb6dc4858 in QObject::event(QEvent*) () from /usr/lib/libQtCore.so.4
 #11 0xb5c20f32 in QWidget::event(QEvent*) () from /usr/lib/libQtGui.so.4
 #12 0xb5bc6ee4 in QApplicationPrivate::notify_helper(QObject*, QEvent*) () from /usr/lib/libQtGui.so.4
 #13 0xb5bcc328 in QApplication::notify(QObject*, QEvent*) () from /usr/lib/libQtGui.so.4
 #14 0xb7528681 in KApplication::notify(QObject*, QEvent*) () from /usr/lib/libkdeui.so.5
 #15 0xb6dac42e in QCoreApplication::notifyInternal(QObject*, QEvent*) () from /usr/lib/libQtCore.so.4
 #16 0xb6dafbf4 in QCoreApplicationPrivate::sendPostedEvents(QObject*, int, QThreadData*) () from /usr/lib/libQtCore.so.4
 #17 0xb6dafd3c in QCoreApplication::sendPostedEvents(QObject*, int) () from /usr/lib/libQtCore.so.4
 #18 0xb6dda404 in ?? () from /usr/lib/libQtCore.so.4
 #19 0xb5051e2f in g_main_context_dispatch () from /usr/lib/libglib-2.0.so.0
 #20 0xb5052560 in ?? () from /usr/lib/libglib-2.0.so.0
 #21 0xb50527fa in g_main_context_iteration () from /usr/lib/libglib-2.0.so.0
 #22 0xb6dda837 in QEventDispatcherGlib::processEvents(QFlags<QEventLoop::ProcessEventsFlag>) () from /usr/lib/libQtCore.so.4
 #23 0xb5c7aaaa in ?? () from /usr/lib/libQtGui.so.4
 #24 0xb6dab44d in QEventLoop::processEvents(QFlags<QEventLoop::ProcessEventsFlag>) () from /usr/lib/libQtCore.so.4
 #25 0xb6dab691 in QEventLoop::exec(QFlags<QEventLoop::ProcessEventsFlag>) () from /usr/lib/libQtCore.so.4
 #26 0xb6dafdea in QCoreApplication::exec() () from /usr/lib/libQtCore.so.4
 #27 0xb5bc4d64 in QApplication::exec() () from /usr/lib/libQtGui.so.4
 #28 0x08054d52 in ?? ()
 #29 0xb5841003 in __libc_start_main () from /lib/libc.so.6
 #30 0x08054da5 in _start ()
 

Van het 1ne probleem in het andere :’(

Help, gebruik apper niet!. Gebruik YaST > Software > Software management of zypper.

Ok, pavucontrol geïnstalleerd met yast, begin wanhopig te worden nu :stuck_out_tongue:

Via die control heb ik hetzelfde probleem, output devices: “razer megalodon surround 7.1” met al de 7 boxen beschikbaar met metertjes.
Input Devices: “No input devices available”.

Mijn microfoon houdt niet zoveel van opensuse, of omgekeerd :smiley:

Wat ik ervan begrepen heb, moet er een mode te zetten zijn die “Surround 7.1 and Analog Mono” heet. Wat er bij jou gebeurt, denk ik, is dat de kanalen allemaal bezet zijn door output. Een mic. ondersteunen in een geluidskaart is veel simpeler dan al die verschillende geluidschips. De mic moet het gewoon doen, maar zonder zo’n ding is het moeilijk testen.

Het werkt!

Heel bizar…
Ik heb uiteindelijk gedacht, ik begin helemaal opnieuw met de 64bit versie. Gewoon eeen nieuwe installatie over de oude gedaan, al mijn bestanden enzo stonden er nog en nu heb ik ook mijn micro beschikbaar!

http://img252.imageshack.us/img252/927/snapshot5l.png

Waarschijnlijk had ik teveel geprutst aan de instellingen waardoor ik het niet meer werkende kreeg ofzo, maar ik ben blij dat het nu eindelijk werkt!

Bedankt allemaal voor de hulp!!

Fijn dat het werkt. Veel plezier met opeSUSE!

Mooi dat 't werkt.