Prullenbak op buroblad

Hallo,

Ik heb sinds vandaag Opensuse 12.2 KDE werkomgeving en ik kan nergens vinden hoe ik mijn prullenbak op het buroblad kan krijgen en hoe ik mijn home folder ook op buroblad krijg?

is al opgelost door op het engels forum te zoeken.

Voor beide geldt hetzelfde antwoord: rechts klikken in het bureaublad, evt. “widgets ontgrendelen”, “widgets toevoegen”. Er komt dan een balk in het zicht met alle beschikbare widgets. Één daarvan heet “Mapweergave”, daarvan heb je er standaard al één, met de inhoud van de map /home/GEBRUIKER/Desktop of /home/GEBRUIKER/Bureaublad, snelkoppelingen naar Programma’s. Als je er één bij maakt, kan het zijn dat die eerst niet de goede map aangeeft. Ga er overheen met je muiscursor en je ziet aan een zijkant een klein paneeltje waarmee je de widget in kunt stellen en schalen, zelfs scheef of op kop op je bureaublad kunt zetten.
Een andere widget is “Prullebak”, ook die kun je op een plek toevoegen op het bureaublad. Maar … als je het rechtsklikken op het paneel doet, voeg je de widget -hier de prullenbak- toe aan het paneel.

Bedankt voor je antwoord.

Krijg ik van dit forum geen mail als er een recatie gepost op een van mijn antwoorden?

Als je dat hebt aangegeven in je profiel/gebruikers configuratie, krijg je dat. Ik tenminste al jaren. :slight_smile:

Ik heb de optie al gevonden en aangezet. Bedankt