problemen met 15.2 installeren

hallo allemaal,

met 15.1 lukte het ook al niet maar nu met 15.2 kom ik helemaal niet meer verder.

Ik heb een asus tuf gaming x570-plus bord met een 3800x cpu en een nvidia 2060 gpu.

ik werk nu met 15.0 en alles werkt prima, met 15.1 heb ik de hele installatie zonder problemen kunnen doorlopen echter met de eerste boot liep alles vast. Met 15.2 kom ik de setup niet in.

In beide gevallen zie ik op het scherm nagenoeg hetzelfde gebeuren en dat is 2/3 van heb beeld vol staat met tekst, in het bovenste gedeelte heb ik paars en groene strepen door het beeld en het onderste 1/3 gedeelte is in het begin zwart en later zie ik witte lijntjes (nee ik doe geen drugs). Ik heb verschillende bios instellingen nagelopen en aangepast maar dit heeft tot nu toe niet geholpen. Ik denk nu dat het eerder richting de videokaart moet gaan zoeken.

Heeft er iemand soort gelijke problemen gehad?

Ik ben al een stuk verder, rtx2060 eruit en oude gpu er in. update van 15.0 naar 15.2 loopt

Welkom hier. Je had de update ook wel online kunnen doen: in al je repos “15.0” veranderen in “15.2”, na een laatste update van 15.0.
Daarna

zypper ref
zypper dup

Ik kan mij nog voor de geest halen dat ik dit toen 15.1 uitkwam gedaan heb, echter na de eerste reboot geen beeld meer op wat ik in mijn eerste post beschreven heb na dan . Ik heb toen een schone instalatie geprobeert wat hetzelfde resultaat opleverde. gezien 15.0 nog ondersteund werd ben ik terug gestapt naar 15.0. Mischien zou dit nu wel gewerkt hebben, geen idee ik heb het deze keer niet geprobeerd. Ik heb het eerst gezocht in bios instellingen, gekeken het rdrand was. geprobeer met een livecd van kubuntu, ook hier dezelfde problemen met de video.

overigens tijdens de setup naar 15.2 kreeg ik de vraag om de nouveau drivers te verwijderen wat ik dus gedaan heb. In iedergeval ik zit nu op 15.2 door hulp van een misschien omslachtige workaround maar als bouwer draai ik daar mijn hand niet voor om.

Bedankt voor je input, bij 15.3 zal ik bij problemen het zeker eerst dit doen, ombouwen van de kaart kan altijd nog.

prettig weekend