In Kmail tref ik bij instellingen onder tabblad accounts identiteiten, ineens honderden identiteiten met de naam “naamloos” aan. Hoe kan ik deze, niet door mij aangemaakte en naar schijnt door het systeem gegenereerde, identiteiten verwijderen?
Heeft iemand enig idee? Om deze account met allen de naam ‘naamloos’ stuk voor stuk te verwijderen, is echt geen doen. Daarvoor zijn het er veel te veel.
Het lijkt erop dat na ieder keer de mailboxen legen er een aantal identiteiten bijkomt.
Het vreemde is dat al deze identiteiten bij het aanmaken van een nieuwe e-mail ook kunnen worden geselecteerd en dat vanuit zo’n naamloze identiteit dan ook kan worden gemaild. De ontvanger ziet dan het standaard ingestelde verzend e-mailadres.
Mmmm, deze heb ik echt nog nooit gezien. Toevallig ook nog een update doorgevoerd? Is e.e.a. ook zo na een herstart?
Er is een aantal dingen dat je sowieso kunt doen, maar kijken of dat helpt, 't is wel baat-het-niet-dan-schaadt-het niet. Voor de duidelijkheid: als gebruiker uitvoeren, het slimst is 't om eerst Kontact af te sluiten
en daarna Kontact opnieuw opstarten deden niets. Althans het loste niets op.
Gelukkig wees je mij de plaats waar de accounts staan en ik heb in totaal maar liefst >4.000 accounts !!! met de naam “naamloos” uit ~/.config/emailidentities verwijderd en ook alle accounts die werden gebruikt. Alles geselecteerd en weg er mee.
Vervolgens de mailaccounts van deze gerbuiker weer opnieuw aangemaakt en VOILA alles loopt nu weer als een zonnetje.
Hoe dit enorme aantal van >4.000 accounts “naamloos” werd gegenereerd (m.i. door het systeem), begrijp ik echt niet.
Het probleem is opgelost dus daar ben ik erg blij mee, niet weten hoe een probleem is ontstaan en dus het ook in het vervolg niet niet weten hoe dit te voorkomen is wel ietwat onbevredigend. Enfin daarmee moet ik maar leven