Plasma 5 Lelijke iconen

Bij mijn nieuwe installatie leap 42.1 gebruik ik de Kde plasma 5 desktop maar vind de iconen nogal lelijk.

http://dewarefilatelist.nl/wp-content/Screenshot.png

Ongetwijfeld (hoop ik) kan dit aangepast worden. Ondanks dat ik flink rond gekeken heb voor een oplossing kon ik daar echter niets over vinden.

Heb zelfs even Gnome geprobeerd, die overigens wel mooie iconen laat zien maar als echte KDE gebruiker kon ik de volledige omslag die hierbij hoort niet aan, en miste ik mijn vertrouwde KDE omgeving.
Voor de rest ben ik zeer tevreden over KDE plasma 5 en ontdek steeds meer. Het is alleen jammer van die gruwelijk lelijke iconen.

Die icons, da’s Breeze het default plasma5 thema.

Als je dat graag wilt, kun je je hele desktop wel KDE4 laten lijken. Installeer dan de oxygen5 pakketten, waaronder oxygen5-icon-theme . Via Systeeminstellingen - Pictogrammen kun je dan e.e.a. veranderen. Als je ook het systeemvak erin wilt betrekken, moet je één van de openSUSE plasma-thema’s gebruiken.

Lelijk is overigens uiterst discutabel … :D.

Natuurlijk is lelijk discutabel maar toen ik dit voor ogen kreeg, dacht ik echt dat er iets mis was.
Zeker gezien kde4 een zeer mooi uiterlijk inclusief iconen heeft.

Heb zelfs Gnome voor een paar dagen geprobeerd maar kon er niet echt mee uit de voeten hoewel het best vernuft in elkaar zit.

Ga nu de oxygen5 pakketten uitproberen.