OpenWRT Build System compile on leap 15.1 fails

Hello

Again I’ve problem with OpenWRT now on leap 15.1
Not even the Build System now compiles on new system
This seems to be new gcc…
I get the following error:
Any idea what to do?


...
           ../readline/libreadline.a ../opcodes/libopcodes.a ../bfd/libbfd.a -L./../zlib -lz  ../libiberty/libiberty.a ../libdecnumber/libdecnumber.a    -lncursesw -lm -ldl /Devel/OpenWRT/OpenWRT-18.06.2-r9745-r1-w/staging_dir/host/lib/l
ibexpat.so -Wl,-rpath -Wl,/Devel/OpenWRT/OpenWRT-18.06.2-r9745-r1-w/staging_dir/host/lib /Devel/OpenWRT/OpenWRT-18.06.2-r9745-r1-w/staging_dir/host/lib/liblzma.a   ../libiberty/libiberty.a  build-gnulib/import/libgnu.a  /Devel/OpenWRT/Op
enWRT-18.06.2-r9745-r1-w/staging_dir/host/lib/libmpfr.a /Devel/OpenWRT/OpenWRT-18.06.2-r9745-r1-w/staging_dir/host/lib/libgmp.a
/usr/lib64/gcc/x86_64-suse-linux/7/../../../../x86_64-suse-linux/bin/ld: cli/cli-cmds.o(.debug_info+0x80032950): reloc against `.text': error 4
/usr/lib64/gcc/x86_64-suse-linux/7/../../../../x86_64-suse-linux/bin/ld: final link failed: nonrepresentable section on output

More output:


...
 make[11]: Leaving directory '/Devel/OpenWRT/OpenWRT-18.06.2-r9745-r1-w/build_dir/toolchain-mipsel_24kc_gcc-7.4.0_musl/gdb-8.2.1/gdb/build-gnulib/import'
make[10]: Leaving directory '/Devel/OpenWRT/OpenWRT-18.06.2-r9745-r1-w/build_dir/toolchain-mipsel_24kc_gcc-7.4.0_musl/gdb-8.2.1/gdb/build-gnulib/import'
make[9]: Leaving directory '/Devel/OpenWRT/OpenWRT-18.06.2-r9745-r1-w/build_dir/toolchain-mipsel_24kc_gcc-7.4.0_musl/gdb-8.2.1/gdb/build-gnulib'
make[8]: Leaving directory '/Devel/OpenWRT/OpenWRT-18.06.2-r9745-r1-w/build_dir/toolchain-mipsel_24kc_gcc-7.4.0_musl/gdb-8.2.1/gdb/build-gnulib'
make[7]: Leaving directory '/Devel/OpenWRT/OpenWRT-18.06.2-r9745-r1-w/build_dir/toolchain-mipsel_24kc_gcc-7.4.0_musl/gdb-8.2.1/gdb'
rm -f gdb
g++  -g -O2   -static-libstdc++ -static-libgcc -L/Devel/OpenWRT/OpenWRT-18.06.2-r9745-r1-w/staging_dir/host/lib    \
        -o gdb gdb.o mips-tdep.o mips-linux-tdep.o glibc-tdep.o solib-svr4.o symfile-mem.o linux-tdep.o ser-base.o ser-unix.o ser-pipe.o ser-tcp.o   cli/cli-cmds.o cli/cli-decode.o cli/cli-dump.o cli/cli-interp.o cli/cli-logging.o cli/cl
i-script.o cli/cli-setshow.o cli/cli-utils.o mi/mi-cmd-break.o mi/mi-cmd-catch.o mi/mi-cmd-disas.o mi/mi-cmd-env.o mi/mi-cmd-file.o mi/mi-cmd-info.o mi/mi-cmd-stack.o mi/mi-cmd-target.o mi/mi-cmd-var.o mi/mi-cmds.o mi/mi-console.o mi/mi-
getopt.o mi/mi-interp.o mi/mi-main.o mi/mi-out.o mi/mi-parse.o mi/mi-symbol-cmds.o tui/tui.o tui/tui-command.o tui/tui-data.o tui/tui-disasm.o tui/tui-file.o tui/tui-hooks.o tui/tui-interp.o tui/tui-io.o tui/tui-layout.o tui/tui-out.o tu
i/tui-regs.o tui/tui-source.o tui/tui-stack.o tui/tui-win.o tui/tui-windata.o tui/tui-wingeneral.o tui/tui-winsource.o python/python.o guile/guile.o elfread.o stap-probe.o dtrace-probe.o posix-hdep.o common/posix-strerror.o ada-exp.o c-e
xp.o cp-name-parser.o d-exp.o f-exp.o go-exp.o m2-exp.o p-exp.o rust-exp.o exec.o mi/mi-common.o version.o xml-builtin.o ada-lang.o ada-tasks.o ada-typeprint.o ada-valprint.o ada-varobj.o addrmap.o agent.o annotate.o arch-utils.o auto-lo
ad.o auxv.o ax-gdb.o ax-general.o bcache.o bfd-target.o block.o blockframe.o break-catch-sig.o break-catch-syscall.o break-catch-throw.o breakpoint.o btrace.o build-id.o buildsym.o c-lang.o c-typeprint.o c-valprint.o c-varobj.o charset.o
 cli-out.o coff-pe-read.o coffread.o common/agent.o common/btrace-common.o common/buffer.o common/cleanups.o common/common-debug.o common/common-exceptions.o common/common-regcache.o common/common-utils.o common/errors.o common/environ.o
 common/fileio.o common/filestuff.o common/format.o common/job-control.o common/gdb_tilde_expand.o common/gdb_vecs.o common/new-op.o common/pathstuff.o common/print-utils.o common/ptid.o common/rsp-low.o common/run-time-clock.o common/si
gnals.o common/signals-state-save-restore.o common/tdesc.o common/vec.o common/xml-utils.o complaints.o completer.o continuations.o copying.o corefile.o corelow.o cp-abi.o cp-namespace.o cp-support.o cp-valprint.o ctf.o d-lang.o d-namesp
ace.o d-valprint.o dbxread.o dcache.o debug.o demangle.o dictionary.o disasm.o disasm-selftests.o dummy-frame.o dwarf-index-common.o dwarf-index-write.o dwarf2-frame.o dwarf2-frame-tailcall.o dwarf2expr.o dwarf2loc.o dwarf2read.o eval.o 
event-loop.o event-top.o exceptions.o expprint.o extension.o f-lang.o f-typeprint.o f-valprint.o filename-seen-cache.o filesystem.o findcmd.o findvar.o frame.o frame-base.o frame-unwind.o gcore.o gdb_bfd.o gdb-dlfcn.o gdb_obstack.o gdb_r
egex.o gdb_usleep.o gdbarch.o gdbarch-selftests.o gdbtypes.o gnu-v2-abi.o gnu-v3-abi.o go-lang.o go-typeprint.o go-valprint.o inf-child.o inf-loop.o infcall.o infcmd.o inferior.o infrun.o inline-frame.o interps.o jit.o language.o linespe
c.o location.o m2-lang.o m2-typeprint.o m2-valprint.o macrocmd.o macroexp.o macroscope.o macrotab.o main.o maint.o mdebugread.o mem-break.o memattr.o memory-map.o memrange.o minidebug.o minsyms.o mipsread.o namespace.o objc-lang.o objfil
es.o observable.o opencl-lang.o osabi.o osdata.o p-lang.o p-typeprint.o p-valprint.o parse.o printcmd.o probe.o producer.o progspace.o progspace-and-thread.o prologue-value.o psymtab.o record.o record-btrace.o record-full.o regcache.o re
gcache-dump.o reggroups.o registry.o remote.o remote-fileio.o remote-notif.o reverse.o rust-lang.o sentinel-frame.o ser-event.o serial.o skip.o solib.o solib-target.o source.o stabsread.o stack.o std-regs.o symfile.o symfile-debug.o symm
isc.o symtab.o target.o target-dcache.o target-descriptions.o target-memory.o thread.o thread-fsm.o tid-parse.o top.o tracefile.o tracefile-tfile.o tracepoint.o trad-frame.o tramp-frame.o target-float.o typeprint.o ui-file.o ui-out.o use
r-regs.o utils.o valarith.o valops.o valprint.o value.o varobj.o xml-support.o xml-syscall.o xml-tdesc.o target/waitstatus.o compile/compile.o compile/compile-c-support.o compile/compile-c-symbols.o compile/compile-c-types.o compile/comp
ile-loc2c.o compile/compile-object-load.o compile/compile-object-run.o inflow.o    init.o \
           ../readline/libreadline.a ../opcodes/libopcodes.a ../bfd/libbfd.a -L./../zlib -lz  ../libiberty/libiberty.a ../libdecnumber/libdecnumber.a    -lncursesw -lm -ldl /Devel/OpenWRT/OpenWRT-18.06.2-r9745-r1-w/staging_dir/host/lib/l
ibexpat.so -Wl,-rpath -Wl,/Devel/OpenWRT/OpenWRT-18.06.2-r9745-r1-w/staging_dir/host/lib /Devel/OpenWRT/OpenWRT-18.06.2-r9745-r1-w/staging_dir/host/lib/liblzma.a   ../libiberty/libiberty.a  build-gnulib/import/libgnu.a  /Devel/OpenWRT/Op
enWRT-18.06.2-r9745-r1-w/staging_dir/host/lib/libmpfr.a /Devel/OpenWRT/OpenWRT-18.06.2-r9745-r1-w/staging_dir/host/lib/libgmp.a
/usr/lib64/gcc/x86_64-suse-linux/7/../../../../x86_64-suse-linux/bin/ld: cli/cli-cmds.o(.debug_info+0x80032950): reloc against `.text': error 4
/usr/lib64/gcc/x86_64-suse-linux/7/../../../../x86_64-suse-linux/bin/ld: final link failed: nonrepresentable section on output
collect2: error: ld returned 1 exit status
make[6]: *** [Makefile:1919: gdb] Error 1
make[6]: Leaving directory '/Devel/OpenWRT/OpenWRT-18.06.2-r9745-r1-w/build_dir/toolchain-mipsel_24kc_gcc-7.4.0_musl/gdb-8.2.1/gdb'
make[5]: *** [Makefile:8794: all-gdb] Error 2
make[5]: Leaving directory '/Devel/OpenWRT/OpenWRT-18.06.2-r9745-r1-w/build_dir/toolchain-mipsel_24kc_gcc-7.4.0_musl/gdb-8.2.1'
make[4]: *** [Makefile:851: all] Error 2
make[4]: Leaving directory '/Devel/OpenWRT/OpenWRT-18.06.2-r9745-r1-w/build_dir/toolchain-mipsel_24kc_gcc-7.4.0_musl/gdb-8.2.1'
make[3]: *** [Makefile:69: /Devel/OpenWRT/OpenWRT-18.06.2-r9745-r1-w/build_dir/toolchain-mipsel_24kc_gcc-7.4.0_musl/gdb-8.2.1/.built] Error 2
make[3]: Leaving directory '/Devel/OpenWRT/OpenWRT-18.06.2-r9745-r1-w/toolchain/gdb'
time: toolchain/gdb/compile#25.02#2.87#27.91
make[2]: *** [toolchain/Makefile:100: toolchain/gdb/compile] Error 2
make[2]: Leaving directory '/Devel/OpenWRT/OpenWRT-18.06.2-r9745-r1-w'
make[1]: *** [toolchain/Makefile:96: /Devel/OpenWRT/OpenWRT-18.06.2-r9745-r1-w/staging_dir/toolchain-mipsel_24kc_gcc-7.4.0_musl/stamp/.toolchain_compile] Error 2
make[1]: Leaving directory '/Devel/OpenWRT/OpenWRT-18.06.2-r9745-r1-w'
make: *** [/Devel/OpenWRT/OpenWRT-18.06.2-r9745-r1-w/include/toplevel.mk:218: world] Error 2

Sorry it compiles right!!

Have done a fresh install of all and it compiles.
It seems that there was some mangling from old and new compiler.