Ik gebruik een dual-bootsysteem met Windows XP SP3 en openSUSE 11.3 64 bits.
Grafische omgeving : Gnome.
Toen ik nog openSUSE 11.1 gebruikte kon ik vanuit Linux probleemloos bestanden openen en wijzigen op de C:schijf (waar Windows met zijn applicaties staat – NTFS).
Ik kon ook bestanden vanop mijn Linuxschijf naar C: kopiëren en van daaruit (onder Windows) probleemloos verder werken.
Nu kan ik wel nog lezen, doch niet meer schrijven. Indien ik nu vanuit Linux iets naar C: kopieer wordt het bestand daar read-only. Het probleem doet zich voor wanneer ik als user inlog of als root.
Dit is hinderlijk omdat ik mijn .pdfdocumenten alleen met Foxit (Windows) kan wijzigen.
Ik heb geen idee hoe ik de rechten op mijn C: -schijf kan beheren. Een instelling in Nautilus ??
Tussen twee haakjes, als je computer input/output wilt tonen hier, doe dat dan tussen CODE tags. Ga daarvoor naar geavanceerd (als je dat niet al bent) en gebruik de # knop uit de werkbalk. Dan blijft de lay-out bewaard en dat is beter leesbaar.
Ik geef toe : ik had het inderdaad niet door.
Het is onderhand 30 jaar geleden dat ik mij met Unix bezig hield : het is werkelijk the hard way om opnieuw te beginnen.