openSUSE 13.2 is vrijgegeven + Meer ...

https://news.opensuse.org/2014/11/04/opensuse-13-2-green-light-to-freedom/

en dan is er ook de nieuwe rolling release: Tumbleweed (iso gedownload en geïnstalleerd, heel erg 13.2 nu)

de update 13.1 naar 13.2 (zyyper dup) is 4x goed gegaan nog niet de drang om de rolling release staan te hebben :wink:

Enigste reden waarom ik nog niet overga op 13.2 zijn de grafische drivers.
https://lizards.opensuse.org/tag/fglrx/

Er was een tijd, lang geleden, dat de ATI (zo heette 't toen nog) en NVIDIA drivers klaar stonden bij release. Jammer genoeg heeft openSUSE daar niet heel veel invloed op.

Doe ik op mijn laptop omdat ik geen zin heb in al die repos om qua KDE bij te blijven, op mijn server omdat die zo lekker door kan denderen. En, een 13.2 iso in /home, zodat ik met een NET stickje in 5 minuten weer een draaiende stabiele versie heb.
Rolling is wel heel hip, hoor :smiley:

Zelf vind ik het prettiger om een “schone” installatie te maken. Die van 13.2 ging moeiteloos en, moet ik zeggen, heel snel, zelfs al ‘verloor’ ik tijd omdat ik geen btrfs maar ext4 wil gebruiken.
Trouwens, wat is een “NET stickje”?
Trouwens-2: Rolling is wel heel hip maar niet super stabiel, denk ik.

Trouwens: een NET stickje is een stick gemaakt van de NET-install iso
Trouwens-2: heerlijk stabiel. Overigens is “stabiel” voor mij een 0 of 1 iets. Óf stabiel, óf niet. En dan bestaat “super” niet :D. Henk is op vakantie, maar die vindt dit vast leuk

NET stickje: dank voor de uitleg.
Stabiel: daar is wel wat meer over te zeggen, maar dat is wel erg off-topic en dat kan ook beter mondeling.
Henk: ja vast wel :slight_smile:

Damm, je doet me twijfelen :\

Ik zou lekker even wachten, totdat 't echt goed rolt. Tenzij je inmiddels zo thuis bent in openSUSE dat je ervan overtuigd bent dat alles te fixen is (zoals ik soms ten onrechte :D).

Denk wel dat ik het aankan, heb een tijdje tumbleweed gedraaid lol!
maar wil ook wel de laatste DE hebben en dat ging niet goed tesamen… (ze upgraden toen te langzaam imo)
Als ik de info goed gelezen heb, is de rolling nu rechtstreeks van factory, dat maakt het voor mijn wel aantrekkelijk