Ik heb op mijn desktop openSUSe 12.1 net install geinstalleerd. openSUSE geeft zelf een waslijst aan software weer die geinstalleerd zal worden, en daarbij heb ik evolution aan toegevoegd. Dit maakte het totaal 3GB wat ik persoonlijk wel wat veel vond. Maar nu het probleem:
Ik heb mijn usb stick aangesloten (hier staan foto’s op) maar openSUSE ziet de stick niet. Heb nu van alles na gekeken (van software tot hardware in yast) maar kan niets vinden waarmee ik uberhaupt maar denk dat dit het probleem op zal lossen. Op mijn laptop met versie 11.x wordt de usb automatisch gemount en kan ik gewoon lezen en schrijven op de usb stick. Ook heb ik een aantal dingen vergeleken (runlevels, software installatie en fstab).Hier zitten geen verschillen qua usb stick. Ook op internet kom ik van alles tegen over commando’s die ik moet invoeren (en totaal niets van snap), commando’s die per website/oplossing/distro iedere keer weer anders zijn. Mijn vraag: Hoe kan ik er grafischs voor zorgen dat ik (via konqurer/dolphin) op de usb stick kan lezen/schrijven.
update: Ik heb mijn pc opgestart nadat ik mijn usb stick had aangesloten. Tada, ik kan nu mijn usb stick uitlezen.
Mag ik hier uit opmaken dat ik geen (speciale) software meer hoef te installeren maar dat ik in de huidige configuratie iets moet wijzigen. b.v. dat tijdens het opstarten de usb autonatisch wordt gemount of iets van dien aard?
Mooi, dat is dus vanzelf opgelost.
Even over je openingspost: je vindt 3GB veel. Dat is wat de pakketten op je systeem, eenmaal geïnstalleerd, aan ruimte innemen. Dat is incl. al je desktop software. Als ik dan even naar mijn virtuele Windows7 Ultimate Business kijk… de virtuele harddisk is 12GB groot en bijna vol. En nix Office, spellen, gewoon een kale Windows7.