Ik wil dmv NoMachine een verbinding leggen tussen mijn computer thuis en mijn computer op de zaak. ze draaien beiden opensuse leap 42.2 het lukt wel als ik de opensuse firewall uitschakel. Maar dit lijkt me niet zo handig, ookal draait er op de Experiabox ook iets als een firewall. Heeft iemand ook een idee hoe ik de opensuse firewall moet configureren ?
Zelf gebruik ik voor de uitwisseling van data tussen werk en thuis mijn servertje met alle beveiligingen die ik nodig acht, kan nu ook met programma`s als teamviewer, begreep ik pas.
bedankt voor je antwoord, maar het wordt mij niet duidelijk wat ik precies moet aanpassen. Bij NoMachine vertellen ze mij dat alles “out-of-the-box” zou moeten werken
Tja dan zal je van mij helaas ook niet veel wijzer worden.
Heb je de vraag ook al op het NoMachine forum gesteld, denk dat zij meer advies kunnen geven.
Welke versie van NoMachine gebruik je. Voor versies lager dan 4 schijnt het genoeg te zijn om de SSH poort open te zetten. Dat is in de openSUSE Firewall een voorgeconfigureerde optie.
En … als alles anders niet werkt zou je altijd nog Wireshark kunnen draaien.
Start Wireshark, draai NoMachine zonder firewall voor zeg een minuutje en stop NoMachine en Wireshark. De Wireshark log zal nu al het verkeer laten zien incl. de poorten en de adressen. Met deze informatie zou je prima firewall rules moeten kunnen opzetten.