Nieuwe Oracle Java: 7u9 (handleiding aangepast)

M.i.v. vandaag verkrijgbaar: een nieuwe Oracle Java, 7u9. Met veiligheidsupdates erin.

Mijn handleiding heb ik aangepast:
https://sites.google.com/site/easylinuxtipsproject/java-for-opensuse

Ik raad aan, om deze update snel toe te passen: veiligheidsrisico!

Bedoel je met beschikbaar: in de Update repo?
Dan komt het toch “vanzelf”?

Voorzover mij bekend, zit er in de normale pakketbronnen tegenwoordig alleen openJDK, geen Oracle Java meer. Licentie-gedoe. Vandaar de handleiding voor handmatige installatie, als je toch Oracle Java wil… :slight_smile:

OK, ik begrijp dat je waarschuwing is voor mensen die iets speciaals willen/hebben op hun systeem. En niet voor iedere normaal gebruiker die “gewoon” geïnstalleerd" hebben en waarbij Java “gewoon” werkt. zonder dat zij daar ooit over hebben nagedacht.

Misschien is het handiger voor die mensen als je in zo’n bericht als bovenstaand even een inleidend regeltje zet, zodat niet de argeloze “van niets weter” in paniek zich gaat afvragen of hij iets heeft fout gedaan (Oracle java, heb ik dat? Zou ik dat moeten hebben?) en wat hij nu moet doen om “deze update snel toe te passen: veiligheidsrisico!”

Zit iets in. Volgende keer maak ik er wel zoiets van: “indien je Oracle Java hebt geïnstalleerd i.p.v. de standaard openJDK, doe dan zus en zo”.

Precies wat ik bedoel!
Misschien maakt het mensen ook nieuwsgierig en dan gaan ze wel naar je link om te zien waarom je Oracle Java zou willen hebben. En anderen gaan gewoon door zonder tijd verspilling.

Bedankt!

Grappig, net vandaag overleg gehad met een java ontwikkelaar die beweerde dat steeds meer oudere java applicaties het op de dialecten prima doen, maar niet op Oracle’s laatste versie. Hij had het erover dat java op dit moment sowieso een “enigzins babylonisch” verhaal aan het worden is, waarbij ontwikkelaars enorm aandringen op standaardisatie.