network manager

Hoi
Ik heb een VPN verbinding opgezet in networkmanager , werkt goed alleen als ik die verbinding moet opzetten moet ik dat doen met mijn root wachtwoord.
En ik zat me dus eigenlijk af te vragen of dat goed is , zou dat niet beter zijn als je dat met je user password doet.:slight_smile:

Kun je in de instellingen niet ingeven dat de vervinding door alle gebruikers gebruikt mag worden?

Als je in Networmanager de VPN verbinding aanklikt staat aangevinkt dat alle gebruikers naar dit netwerk een verbinding mogen maken. Lijkt dus goed
Verder heb ik in Yast bij de users NM-openvpn aangevinkt. maar dat lijkt ook verder geen efect te hebben.
De vraag bij het maken van de VPN verbinding blijft komen of je je systeem wachtwoord even wil opgeven,maar is dit een probleem Je bent dan toch niet als root ingelogd
op de pc .
Weet niet helemaal hoe je dit moet zien.:slight_smile:

Kijk eens even bij het wachtwoord voor de VPN verbinding. Daar zit volgens mij een optie bij om het wachtwoord onversleuteld op te slaan voor alle gebruikers. Dan zou er niet meer om het root ww gevraagd moeten worden.

Daar zit volgens mij een optie bij om het wachtwoord onversleuteld op te slaan voor alle gebruikers

Bedankt Knurpht Dat was hem er word geen root wachtwoord meer gevraagd.