Netwerkkaart

Hoi.
Tijdje niet op het forum geweest maar alles loopt als een zonnetje.Nu heb ik toch een vraagje het viel mij op dat de desktop en de laptop allebei een snelheid hebben van 100 mbit/S
En volgens mij zou dit een 1000 moeten zijn,(geeft zo een geel knipperen lamp in plaats van groen).
Heb verschillende kabels geprobeerd en een rechtstreekse aansluiting op de router maar ze blijven allebei op 100 staan in networkmanager.
Is dit vreemd of kan ik hier iets aan doen.:,andere aansluitingen zijn wel gewoon 1000

Dat hangt van de netwerkkaarten af, niet alleen van de kabel. Wat je kunt doen, is de verbindingen 's verwijderen, opnieuw aanmaken. Waar zie je dit overigens?

Op de netwerkkaart staat dat het 1000 zou moeten zijn,mischien was hij altijd al 100 maar met het plaatsen van een nieuwe switch branden een oranje lampje in plaats van groen,en als je dan in network manager kijkt geeft hij 100 aan.Andere aparaten die aangesloten werden op de switch waren gelijk groen.bij rechtstreeks aan sluiten op de router blijft hij ook 100.Zal vanmiddag thuis de verbinding proberen te verwijderen kijken wat er gebeurd,of een nieuwe netwerkaart.

Vreemd bleek toch een switch instelling te zijn wat bij de meeste switchpoorten een 1000 opleverd,was bij de opensue net even anders.
Maar het is ieder geval gelukt.:slight_smile:

Al opgelost maar wat handig in dit geval is, is ethtool:

> sudo ethtool enp2s0
Settings for enp2s0:
        Supported ports:  TP MII ]
        Supported link modes:   10baseT/Half 10baseT/Full 
                                100baseT/Half 100baseT/Full 
                                1000baseT/Half 1000baseT/Full 
        Supported pause frame use: Symmetric Receive-only
        Supports auto-negotiation: Yes
        Supported FEC modes: Not reported
        Advertised link modes:  10baseT/Half 10baseT/Full