Sinds een tijdje kan er via Firefox of welke browser dan ook, niet meer ingelogd worden bij b.v ABP, Loyalis en sinds kort ook bij webmail telfort.
Het betreft een een install met openSUSE 13.1 en KDE.
De andere pc`s in huis 1 met openSUSE 13.1 en 1 Windows 7 hebben geen probleem.
Firefox wordt steeds weer geherinitialiseerd en de ander browsers kunnen geen contact krijgen met de server van de websites.
De certificaten zijn ok.
De installatie van openSUSE lijkt mij wat anders dan anders geworden deels Engels en deels Nederlands. Voorheen was alles Nederlands.
Is er hier sprake van een niet geheel goed gegane update of ???
Even een nieuw account aanmaken, inloggen als de nieuwe gebruiker en daar proberen. Als dat ook niet wil is er iets in je installatie niet goed, als dat wel wil heb je in je eigen account ergens iets “gezet”.
Heb eindelijk dat vervelende probleem opgelost.
Het bleek de D-Link router te zijn die wat problemen gaf. Dat kwam aan het licht omdat er is overgestapt naar een andere provider.
Er zal een poort dicht hebben gestaan of een beveiliging te strak, ben daar nog niet achter.
De probleem pc ligt nu vast aan een netwerk kabel direct naar de nieuwe router.
Geen problemen meer,.
Echter het meest rare is dan weer dat openSUSE direct na een update weer geheel in het Nederlands is.
Gaat even mijn petje soms te boven. Terug naar de boeken en Howtoos van Henk.
Ja dat moet natuurlijk wel, maar het leek even of alles in een wachtrij klaar stond.
Had al zelf eens via zypper dup het systeem op orde gebracht “dacht ik”, voordat de router was vervangen.
Zag in de update nu alles voor bijkomen wat ik al eerder eens gezien had, maar dus waarschijnlijk niet goed was gegaan.
Vind het dan gewoon des Linux dat de correctie er vanzelf in komt toch wel heel bijzonder.
Ook dat de taalinstellingen dan weer goed staat nadat er van alles verwisseld was van Nederlands naar Engels en nu weer terug
Had even wat problemen verwacht eerlijk gezegd.:shame: