Muziek Cue bestand openen

Hallo allen,

Ik heb een hoop muziek in 1flac bestand met cue bestand erbij.
Hoe pak ik die uit op openSUSE.
Op windoo$ gebruikte ik daarvoor mediëval cue splitter, maar dat gaat op openSUSE natuurlijk niet.
Dus, welk proggie kan dit op Linux.:expressionless:

voor zover mij bekend moet dit kunnen met VLC, Amarok en Clementine

Deze lezen als het goed is de flac bestanden zelf in zodra je ze voor het eerst opstart hieronder een verhaaltje dat ik vond op internet voor VLC

VLC Media Player; . Klik "Bestand . " Als je een wilt FLAC -bestand of een specifieke groep bestanden af ​​wil spelen , klikt je op "Open File … "
Als je wilt dat de moeite van bestanden een hele directory 's is af te spelen , klik op "Open Directory … " Blader naar het bestand (en ) of de map die u wilt afspelen en klik vervolgens op " OK ", "Open " of gelijkwaardig
Controlleer je liedjes met de standaard afspeelknoppen in de buurt van het . bovenkant van het venster . Klik op ’ View > Playlist " bewerken of beheren voor een afspeellijst van FLAC-bestanden .

Hoop dat het werkt.

Hallo Benmh,

De reden waarom ik dit vroeg, is eigenlijk anders bedoelt.
Jou uitleg zal zondermeer werken,maar daar gaat het mij niet om (foutje mijnerzijds).
Ik wil namelijk de cue bestanden openen, zodat ik dan een compleet album ZIE.
Als ik ze dan heb geopend, wil ik ze namelijk op mijn NAS plaatsen zodat ik ze overal kan beluisteren.
En een cue bestand, word bij mij weten NIET gelezen door een NAS programma.

Ik weet niets van cue bestanden, dus dit is een antwoord met wat meer afstand.
(Ik weet ook niet wat je met een “NAS programma” bedoelt).

Een NAS is volgens mij gewoon een (of meer) bestandssyste(e)m(en) op afstand. In een Linux computer wordt dat gemount als een NFS bestandssysteem, of, als het anders niet gaat, als een Mircrosoft bestandssysteem met behulp van Samba.

De inhoud van een bestand doet er daarbij niets toe. Als een bestandssysteem (op afstand, of op lokale schijf) eenmaal is gemount is er geen verschil tussen hetzelfde bestand opgeslagen op het ene of het andere bestandssysteem. Dat is ten slotte de bedoeling van dat mounten.

Het enige dat kan verschillen is dat bij niet Linux bestandssystemen (lees: Microsoft), de eigenaar en pemissies niet echt bestaan, maar nagebootst worden. Maar dat is weer onafhankelijk van de inhoud van het bestand en geldt dus net zo goed voor een “cue” bestand als voor een JPEG of wat dan ook.

Dit is een cue bestand >>https://nl.wikipedia.org/wiki/Cue_(bestand)
Op de meeste consumenten Nassen staan allerlei programmas, muziek,film,server,enz enz. Op mijn nas staat b.v UPnP Media Server, die kan de meeste dingen van muziek en film wel aan, maar GEEN cue bestanden Als ik via morituri een album rip, krijg ik een compleet album MET een cue bestand, die kan ik gewoon op mijn nas plaatsen. Maar ik heb ook albums geript (windoo$ tijdperk) met dbpoweramp en EAC, en daar heb je de mogelijkheid om een compleet album in 1 flac bestand te rippen met cue bestand erbij. En dan kan ik wel het flac bestand beluisteren, alleen via mijn nas speelt hij dan alleen het eerste nummer af. Daarom zijn er voor windows (en misschien ook apple) split programmas zodat je de cue bestand kunt uitpakken, en je weer een volledig album ziet staan.
Dus als er een split programma voor LINUX is is mijn probleempje opgelost.
Ik hoop dat ik nu wat duidelijker ben.:?

Ik heb via YouTube een filmpje gevonden met wat ik eigenlijk bedoel.
Dit is de manier zoals het op een apple pc gebeurt, nu zoek ik dus de LINUX variant.

https://www.youtube.com/watch?v=cO-IlS7t2qc

Als ik het goed begrijp gat het dus over functionaliteit van het systeem dat als NAS functioneert. Maar dan functionaliteit die niets te maken heeft met het feit dat dat systeem ook als NAS werkt.

HCVV,

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, :question: ik zoek een programma wat muziek cue bestanden opent zodat ik ze via mijn nas kan gebruiken.
Precies zoals ik liet zien in het filmpje.
Want nogmaals, er zijn bij mijn weten GEEN apps op een nas die cue bestanden kan lezen.
Mijn nas is verder het zelfde als iedere andere nas, dus niets bijzonders.
Het gaat mij puur om een cue split programma voor (in dit geval) openSUSE.

Voor zover ik weet is zo’n cue bestand een soort catalogus die de informatie bevat over wáár wat precies staat in die ene flac

Voor openSUSE bestaat ook: https://software.opensuse.org/package/cuetools?search_term=cuetools , ik zou die van de multimedia:apps repo installeren.

Volgens mij praten we langs elkaar heen. Maar dat hindert niet. Als er maar eenoplossing komt voor je probleem.

Volgens mij kan 't nog steeds met k3b, het brandprogramma. Ik ontdek net op mijn server een grote FLAC+CUE, ga daar even mee testen

O wat kan 't leven soms simpel zijn :D. Ik vind allemaal moeilijke command line ( terminal ) oplossingen en k3b kan 't niet alleen, maar heeft 't zelfs als feature. Als je weet waar je 't moet zoeken.

Wat je nodig hebt aan pakketten is k3b, k3b-codecs en flac

Vervolgens

• start je k3b op, in het onderste venster kies je voor Nieuw Audio CD Project
  • blader in het rechterbovengedeelte naar de map waar je de grote FLAC en het CUE bestand hebt staan.
  • open het CUE bestand, en verwonder je
  • Klik bovenaan het onderste deel ( waar je de nummers hebt zien verschijnen ) op Uitlezen
  • Kies bij de codecs ( staat standaard op Ogg-Vorbis ) voor flac
  • Kies je standaard muziek map ( of een andere tijdelijke als je eerst wat wilt testen )
    Klaar, losse flacs van 1 flac+cue.

Knurpht jonge…rotfl!

Het is omdat je een jongen bent, want anders…:kiss:
Ik ga het vanavond direct uitproberen, mijn hartelijke dank.
Nu ik toch bezig ben, MOET ik een blu-ray iso converteren, of kan ik het ook zo afspelen.
Als ik het MOET converteren, dan kan ik dat zeker beter met makemkv doen :question:.

:smiley:

Ik gebruikte in het verleden Handbrake voor video conversie, ken makemkv niet. Denk overigens niet dat k3b 't kan, en weet ook niet hoe 't zit met copyright protected media.
Van VLC vermoed ik dat 't ook wel direct de bluray iso kan afspelen, gewoon proberen

Ik heb makemkv geïnstalleerd,en het werkt perfect.
Makemkv is een programma waarmee je bluray en dvd iso`s kunt converteren naar mkv.

http://www.makemkv.com/
https://software.opensuse.org/package/makemkv

Kies bij de codecs ( staat standaard op Ogg-Vorbis ) voor flac

Knurpht, bij mij kan ik absoluut GEEN flac vinden.
Hoe moet ik die installeren (mits dat kan):frowning:

sudo zypper in flac

of via Yast’s software manager. Misschien even uit- en weer inloggen

Flac inmiddels geïnstalleerd, en het werkt precies zoals ik het bedoel.
Mijn hartelijke dank hiervoor.:cool: