Op mijn ene desktop heb ik tumbleweed kde-plasma in de engelse versie draaien zonder probleem, op mijn andere desktop draait de nederlandstalige versie met juist indentiek dezelfde instellingen enkel daar gaat mijn monitor nooit in slaapstand en krijg ik een screen te zien met de tijd en datum?
Op dit andere desktop met de nederlandstalige versie: Heeft het ooit gewerkt of is dit een probleem van de start?
Ik zou beginnen met het nakijken van de OSD menu’s van het monitor zelf.
De monitor die ik heb heeft infrarood detectie dus die weet wanneer er een persoon voor de monitor zit en als dat niet zo is dat zet de monitor zichzelf in slaap toestand.
Is al sinds de start een probleem, OSD menu’s staan goed ingesteld.
Voorheen draaide op deze desktop fedora gnome en toen was er geen probleem.
een screen te zien met de tijd en datum
Dat klinkt als een screensaver, ik draai KDE Engels maar moet ook voor NL te vinden zijn: Onder Settings - System kan je Screen Locking vinden. Die zou ik eens uitzetten (makkelijker debuggen, kan later weer aan). Vervolgens bij dezelfde KDE settings onder Power Management “Turn off screen”, zo ziet dat er bij mij uit:
Ook geen oplossing, vanmorgen update gedaan en niets verandert. Het betreft wel een netinstallatie, zou het kunnen dat er tijdens de installatie iets over het hoofd is gezien?
Algemeen advies: “Als je hulp zoekt voeg dan meer details toe”.
Met “ook geen oplossing” weet ik niet wat je geprobeerd hebt, te veel details en screenshots zijn nooit een probleem.
Nee, zeer onwaarschijnlijk dat het met een netinstallatie te maken heeft.
Opgelost, laat de sessie nu onderbreken en het scherm gaat in slaapstand.
oplossing via reddit
Mooi dat het opgelost is, dat is wat ik bedoelde met:
This topic was automatically closed 7 days after the last reply. New replies are no longer allowed.