Met grote vreugde geven wij kennis van ..... openSUSE 12.2 "Mantis"

Met grote vreugde geven wij kennis van de vrijgave van openSUSE 12.2, codenaam “Mantis” per heden.

http://forums.opensuse.org/images/banners/12-2.png

Het heeft even wat langer geduurd, maar het resultaat mag er zijn. Geef je vooral op voor de Launch Party, zie ook de post in dit subforum

Veel plezier ermee allemaal, ik heb 'm zelf al draaien, en ik ben toch weer behoorlijk onder de indruk

:good:

Ga dit weekend mijn 12.1 updaten… Ben benieuwd! Kan helaas niet naar de launch party komen… Misschien kan ik er via een Webcam of zoiets van meegenieten? Google hangout?:slight_smile:

Heb 12.2 nu draaien na een update via het netwerk.
Ziet er goed uit, mooie vormgeving bij het opstarten duidelijk geen Windows of MAC maar echt openSUSE.
Wel even de webcam opnieuw moeten installeren want Kamoso was weg.
Tot nu toe geen problemen tegen gekomen.
Ben er in ieder geval ook bij bij de releaseparty, gezellie.
@ Dexter zal in ieder geval mijn laptop meenemen kan je meegenieten.:slight_smile:

Gisteravond de DVD gebrand en de boel erop gezet. Oooooo, wat is GRUB2 mooi, wat is plymouth mooi, wat is het artwork mooi. En wat start het soepel op.
Ik heb 12.2 nu naast 12.1 staan en ga de komende dagen lekker spelen om KDE 4.9.1 erop te zetten en KDE geheel naar wens in te richten en de nieuwste kernel. En ooo, nu heb ik misschien eindelijk niet alleen de desktop kubus, maar ook de cylinder. En dan… En dan…

Neem ik een heerlijk kopje valeriaanthee.:wink:

Beste medemensen, ik wens jullie veel genoegen, plezier en leerervaringen met 12.2.

Even een nieuwe install op de laptop gedaan.
Wat een performance, dat Grub2 is echt top.
Zo snel is Suse nog niet geweest en alles werkt zonder problemen.
Alhoewel Skype de video beelden weer heerlijk op zijn kop draait.

Ga nu toch ook de desktop een compleet nieuwe install geven.

had een groot probleem met GRUB2 :frowning:

Beeld ging op zwart bij het booten. natuurlijk de resolutie veeel en veelste hoog!

maar omdat ik in ubuntu hetzelfde probleem heb, wist ik waar ik de oplossing zoeken moest.

Eindelijk draait pulseaudio CORRECT

alleen mn audio devices is een puinhoop. :X

heb een HDMI output van mn videokaart die zet suse als eerste…
Dan komt mn audio output van mn tv kaart
en dan komt pas mn echte audiokaart.

Het was altijd goed, maar nu maakt ie er een puinhoop van :frowning:

maar verder voor de rest, ben weer eens blij verrast.

Heb altijd al van suse genoten (vanaf versie 6.4) en ken linux al vanaf de 0.99 kernel, begin jaren 90. :stuck_out_tongue:

Zo te horen wist je wat het probleem was en kon je het oplossen… het is altijd moeilijk om de juiste configuratie te “raden” voor alle systeem combinaties…