:Linux Presentation Day - 21 April 2018 - Tilburg

Bij leven en welzijn, ijs en weder dienende, zal ik op 21 april aanwezig zijn in Tilburg. met om 14:00 uur een presentatie over het openSUSE Project, en een tafel waar een ieder langs kan komen voor informatie, stickers, openSUSE 42.3 DVD’s ( zolang de voorraad strekt ). Meer info is hier te vinden: http://linuxeducatie.nl/open-source/

Allemaal welkom, entree is gratis, en er is voor iedereen wel iets interessants te vinden. Tot dan !!!

Gertjan

Misschien kun je de organisatie er op wijzen hoe openSUSE wordt gespeld?

Al een paar keer gedaan, maar 't drukwerk etc. was de deur al uit. Soms wordt 't ook ronduit geweigerd, o.a. door c’t. Die vinden dat een merknaam aan het begin van een zin met een hoofdletter moet beginnen … Ik gebruik de tweet van Richard Brown van een paar jaar geleden heel veel, in ieder geval in elke presentatie, is altijd wel een leuke binnenkomer. Zie SUSE Paste . Ik heb zelf ivm presentaties, docs etc zelfs een aantal correctie regels in LibreOffice gemaakt, om alle verschillende - foutieve - schrijfwijzen te corrigeren naar openSUSE. Idem overigens voor YaST.

Terzijde: ik mag zelf erg graag uBUNtu schrijven in reactie, flauw, maar 't geeft wel aan hoe anders 't kan lijken door verkeerd hoofdletter gebruik. Of ik leg breeduit uit dat “O Pa” iets heel anders is dan “Opa”. Of ik begin met “Beste fRANS”, “Beste pETER”.

Ik heb als “neutrale” buitenstaander een mailtje gestuurd:

Beste Linux vrienden,

Jullie hebben een interessant Open Source EVENT 2018. Ik zit de pagina op de
web-site daarvan te bekijken, maar als openSUSE gebruiker erger ik mij een
beetje aan het verkeerd spellen van de merknaam openSUSE. Misschien hebben
jullie een hekel aan die naam, maar het lijkt mij een beetje kinderachtig om
het dan expres fout te spellen. Net zo kinderachtig als sommigen over M$
praten.

Misschien dat sommige programma’s problemen hebben om dit aan het begin van
een zin met een kleine letter te spellen, maar op zijn minst motenm jullie
toch in staat zijn om het als één woord en met SUSE in hoofdletters te doen.
Ik zie tenslotte ook EVENT kameelbulten als GoCuPi, dus het moet kunnen.

In de hoop dat jullie de web-site snel kunnen aanpassen aan de echte naam van
een goede Linux distributie wens ik jullie veel succes met de bijeenskomst.

Met vriendelijke groet,
Henk van Velden