Ik zoek naar een goede torrent client.
In vorige versies van het OS kon ik beschikken over Ktorrent, maar die is nu nergens meer te vinden.
Heb ik een installatiebron over het hoofd gezien?
Dat denk ik wel. ktorrent is beschikbaar via de KDE:Extra repo
su
zypper ar -f -n KDExtra http://download.opensuse.org/repositories/KDE:/Extra/openSUSE_Leap_42.2/ KDExtra
zypper ref
zypper in ktorrent
Ik gebruik zelf tegenwoordig voor de openSUSE isos qbittorrent, opstart vanaf commandline en dan via browser te checken. Ik start 't programma met ‘nohup … &’ zodat 't nooit opgehangen wordt.
yep, het is gelukt!
Dank je Knurpht.
Wordt voor torrent niet standaard KGet meegeleverd in KDE? Dat is wat bij mij actief werd toen ik op een torrent klikte. Zat blijkbaar al in de installatie. Ik heb wel Tumbleweed, misschien is Leap 42.2 anders gevuld met applicaties.
In 42.2 moet je er zelf één installeren.
Leuke verhaaltjes, maar geen antwoord op de vraag van de OP daar: Waarom is dat? >:(
Dat is de vraag niet :D. OP heeft in de grote bult van informatie inderdaad iets gemist. ktorrent is nog steeds de KDE4 versie en die is door kde.org gedropped van distributie via de plasma5 desktop. Er is een Qt5 versie in ontwikkeling, maar die is nog ‘unstable’. Als er niet ruimschoots (betere) alternatieven voor handen waren, was door ons KDE Team ongetwijfeld besloten om 't zelf mee te verpakken. Nu is er voor gekozen om 't via de KDE-Extra repo, waarin het overigens al heel lang gebouwd wordt.
It looks like it’s been moved to KDE:Extra from 42.2. I was just curious why that is?
Dit was de vraag van HuwthePoo (mijn vette letters).
Er is en niet helemaal bevredigend antwoord van Quanta94Heavy (hij weet het eigenlijk ook niet zoals ik het lees).
HueThePoo is toch tevreden. Je zou zeggen: einde oefening.
Dan gaan mensen alternatieve producten aanprijzen. Misschien leuk/handig, maar geen antwoord op de vraag.
Het eindigt met HuwThePoo die nogmaals wijst op de KDE:Extras.
Misschien dat jouw verhaal hierboven een antwoord geeft (ik snap de helft niet), maar er is geen antwoord op die pagina.
Ach, ik heb je post verkeerd geïnterpreteerd, ik las OP als de OP hier ( stom ).
Heel kort: er is nog geen stable ktorrent gebouwd op Qt5. Bij kde.org bepalen ze wat wel en niet bij de Plasma desktop “hoort”. En daar zit ktorrent op dit moment niet bij. Ons eigen KDE Team bouwt in KDE:Extra pakketten voor dat soort applicaties.
Dat was ook mijn gedachte.
Eea was mij niet helemaal duidelijk.
Ik had dat hier iets duidelijker neer moeten zetten.
Het verhaal op zich is duidelijk, kwam toevallig een post van wolfi323 tegen. De KDE ontwikkelaars hebben eind 2016 als deadline gesteld voor het porten van de KDE applicaties naar Qt5. Wat dan niet klaar is kan niet meer met KDE meegeleverd worden. Ktorrent is zo’n geval.
No, the deadline is December 2017, and that only applies to applications that are part of the official “KDE Applications” releases.
ktorrent is a 3rd party app, and actually it has been ported to Qt5/KF5 already.
That it’s not included in 42.2 was a mistake (the package had been disabled for some reason, and then forgotten to be enabled in time for the release), it will be released as official update though:
http://bugzilla.opensuse.org/show_bug.cgi?id=1011334
And sorry for replying in english here, but my dutch is not that good…
Thanks for clearing this up.
So they were right on Reddit.
Thanks, wolfi323, I should get more RAM, it was only ~1 hour after reading. I stand corrected.
Al met al toch nog een interessante draad geworden. Zo kom je nog eens wat aan de weet.
Als ik dit allemaal goed begrijp, zou het dus voldoende moeten zijn om de Qt5 updatebron toe te voegen?
Heb een standaard Leap 42.2 in een VM draaien.
Even geprobeerd, en kon ktorrent gewoon via yast-software installeren.
Dus denk dat de “bug” is opgelost.
O nee, beslist niet. 't Heeft te maken met welke Qt versie gebruikt is om te ontwikkelen. Qt is geen gebruikers programma.