kontactbeheer

beste mensen ik ben nu een tijdje met Kmail bezig door gebrek aan kennis kom ik niet verder als het installeren van de mail adressen via de assistent zet ik er alles in wat nodig is.
de mail komen keurig binnen

Als de laptop wordt uitgezet moet ik steeds het wachtwoord van de mail adressen invoeren ik weet niet hoe dat opgelost kan worden heeft iemand een idee daarover graag hulp.

IK heb nog nooit gehoord van een wachtwoord voor mail adressen.

Weet je zeker dat dat wachtwoord voor de adressen is?

Als je Kmail start probeert Kmail natuurlijk verbinding te maken met je Mail Provider(s). Ik neem tenminste aan dat je voor uitgaande en binnenkomende mail minstens één rpovider (je ISP, of Gmail, of zo) hebt geconfigureerd. Als die verbindingen willen natuurlijk een wachtwoord zodat niet iedereen jouw mail kan lezen. En Kamial slaat die wachtwoorden op in Kwallet (tenminste dat kun je anders configureren). En dus vraagt KKwallet om het moeder wachtwoord om aan Kmail de mail wachtwoorden door te geven.

Ben je daar niet mee in de war?

Overigens hebben we graag dat je je vragen begint met te vermelden welke versie van openSUSE je gebruikt. En welke desktop. Wij kunnen natuurlijk er op gokken da dat KDE is omdat het over Kmail gaat. Maar je kunt het beter gelijk zeggen. Makkelijker voor ons. Wij zijn namelijk niet helderziende. :wink:

Denk dat Frits, steeds weer gevraagd wordt om in KWallet een wachtwoord in te stellen.
Anders moet die in Kmail de wachtwoorden op laten slaan.
Frits werkt met openSUSE 13.2 en KDE ( ben niet helderziend, maar weet dit toevallig.) :wink: