KeepassXC: database wordt geopend, maar (b)lijkt leeg

De titel zegt het al.
OK, denk ik dan, ik heb iets doms gedaan. (it has been known to occur).
Maar: als ik een backup van de database open, dan ziet die er ook leeg uit.
Ik heb Keepassxc ge-deïnstalleerd en na reboot opnieuw geïnstalleerd. Maakt geen verschil.
Ja, ik heb gezocht, o.a. op de site van Keepass, maar niets gevonden.

Basis gegevens:
Tumbleweed 20220821, KDE 5.25.4, kernel 5.19.2-1

Ik gebruik Keepass al heel lang en heb dus een echt groot probleem. Heeft iemand een idee?

Ik zit op Tumbleweed 20220825 / KeePassXC 2.7.1 en hier geen probleem,

Wat is de grootte van de password file?

Kan je eens proberen:

> keepassxc-cli db-info <password-file>

Bij mij geeft dat allerlei informatie over de database incl. het aantal entries en groepen, wat geeft het bij jou?

Dank voor je reactie.
Hieronder het gevraagde:

hws@koos:~>  keepassxc-cli db-info ~/Documenten/onleesbaar-KP2.kdbx  
Geef het wachtwoord om /home/hws/Documenten/onleesbaar-KP2.kdbx te ontgrendelen: 
UUID: {c23098f8-7c14-448e-a188-57f10057e51d} 
Naam: KPss-db 
Beschrijving: 
Versleuteling:AES 256-bit 
KDF: AES (50000 iteraties) 
Prullenbak is ingeschakeld. 
Database aangemaakt: 23-12-2014 17:08 
Laatst opgeslagen: 25-08-2022 11:23 
Niet-opgeslagen wijzigingen: nee 
Aantal groepen: 7 
Aantal items: 89 
Aantal verlopen items: 0 
Unieke wachtwoorden: 85 
Niet-unieke wachtwoorden: 4 
Maximaal wachtwoordherbruik: 3 
Aantal korte wachtwoorden: 6 
Aantal zwakke wachtwoorden: 78 
Items die zijn uitgesloten van rapportage: 0 
Gemiddelde wachtwoordlengte: 10 tekens 
hws@koos:~> 

Dit ziet er normaal uit, lijkt me.
Maar onveranderd is dat ik via KDE een lege database te zien krijg.

Vergeten te melden: Intussen gebruik ik ook TW 20220825

Okay, de keepassxc-cli db-info ziet er inderdaad normaal uit, vrij zeker dat er niets mis is met de database.

Je kan je met keepassxc-cli de data als XML exporteren (export) en daarna weer importen in een nieuwe database, zie keepassxc-cli import zonder argumenten voor help daarvoor.

Kan je eens keepassxc vanaf de commandolijn opstarten? Misschien laat dat meer berichten zien.
Even gekeken op https://github.com/keepassxreboot/keepassxc/issues maar ik zie niet zo snel een issue dat lijkt op het jouwe.

Dank voor je nuttige voorstellen.
Het exporteren is geen probleem. In een export met csv indeling heb ik gezien dat alle gegevens er gewoon nog zijn.
Het importeren is me niet gelukt, maar:
op de commandoregel: keepassx <naam van database> (dus niet keepassxc-cli) volgen twee moppers over het ontbreken van Yubikey (klopt, die heb ik niet)
en dan een venster met (alle, voor zover ik zie) records van de database. Er is een zoekoptie en daarmee lijkt het dat ik alles kan terugvinden.
Handig is het niet, want copy-paste naar een venster van Firefox werkt niet.

Naar mijn gevoel ligt het probleem ergens in de software tussen die van keepassx en wat ik maar “het scherm” zal noemen. QT5, misschien?
Hoe dan ook, ik ben opgelucht dat de database intact is en dat ik de data, zij het nogal moeizaam, kan gebruiken.

Als ik keepassxc van de commandoregel op start zie ik:

> keepassxc
YubiKey: Failed to establish PCSC context.
YubiKey: PCSC interface is disabled or not initialized.

En daarna werkt keepassxc prima, dus ja die YubiKey berichten zijn normaal.

Maar bij jou werkt het dan ook deels begrijp ik als je van de commandoregel op start, is het enige wat niet werkt het plakken van username/password in Firefox etc?
Vreemd probleem…

Nou nee, het probleem is nog steeds dat ik, na het opstarten van KeePassxc :

1. een lege database te zien krijg,
  2. na een willekeurige letter te hebben ingetypt in het zoekvenstertje, de records zie waar die letter in voorkomt, met één regel per record met naam, url enz.
    Als ik dan op het gewenste record klik, dan krijg ik een venster (met de bekende gebruikersinterface), waaruit ik dan de gebruikersnaam en het wachtwoord kan copy/pasten.

Kortom, het werkt allemaal wel, maar lang niet zo handig als “vroeger”. Wat de verandering heeft veroorzaakt is mij een raadsel.
Maar ik stop nu met deze draad - ik red me wel weer - en zal terugkomen als er nieuws is.
Veel dank voor het meedenken!

Okay duidelijke beschrijving. Het lijkt me dat het probleem niet in het operating system zit maar waarschijnlijk in keepassxc of anders in KDE.

Begrijpelijk dat je voorlopig “tevreden” bent met deze work-around, mocht je toch nog dieper willen duiken:

misschien zijn gewoon alle kolommen in de lijst disabled? een screenshot zou ook kunnen helpen

ook:
Bij mij als ik op de Root folder klik, dan krijg ik ook geen items te zien omdat alles in subfolders zit. Misschien is er standaard ergens een folder geselecteerd zonder items?

als laatste kun je de keepassxc settings resetten (zonder impact op je DB), maar dat ken ik zo niet van buiten, moet ergens een config bestandje zijn