Weet iemand hoe je een plasma gadget uit kan zetten zonder met de muis erop te hoeven staan?
Ik heb de Bouncing Ball aangezet met optie ‘auto bounce’ aan.
Dat is geen goed idee want hij blijft nu razendsnel over mijn desktop vliegen…
En onmogelijk uit te zetten want hij stopt nergens >:)
Lock en Unlock van de widgets helpt ook niet.
Hallo, Ik stel voor dat je rechts klikken op het paneel Tool Box Widget aan de onderkant rechts en selecteer Vergrendelen Widgets. Dan moet u in staat zijn om een greep van te krijgen om de instellingen te veranderen denk ik.
Dit heb ik mezelf ook eens aangedaan…Wat James adviseert gaat niet werken, heb je zelf al geprobeerd. Wat ik zelf gedaan heb is dit, maar dat houdt wel in, dat je het uiterlijk van je desktop opnieuw moet instellen (NB. niet je programma instellingen, alleen het uiterlijk:
Uitloggen
Ctrl-Alt-F1, inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord
Onderstaand commando uitvoeren
rm ~/.kde4/share/config/plasm*
Ctrl-D om uit te loggen
Ctrl-Alt-F7 om terug te keren naar het login scherm
Inloggen, en je hebt het standaard openSUSE desktop uiterlijk terug, zonder de vervelende bouncing ball
Heb zelf ook wat geexperimenteerd, bijvoorbeeld door de Help documentatie er eens op na te slaan.
Daarin staat dat je de widgets (waar de Bouncing Ball er een van is) kan selecteren via <alt> d, n. En kan verwijderen door <alt> d, r (type eerst <alt> d, laat los en type dan r).
Nadat er enige andere widgets verdwenen, want je kan nergens aan zien dat er een widget is geselecteerd, verdween uiteindelijk ook de rondstuiterende bal.
Wat ik ook vreemd vind is dat je wel gemakkelijk widgets kan toevoegen via het menu (http://userbase.kde.org/images.userbase/8/83/Plasma_howto-widget-desktop-add-45.gif) maar dat je niet in hetzelfde menu ze kan verwijderen. Dat moet je plotseling op de widget zelf doen, niet heel logisch. Wat is er simpeler om het ‘add widget’ menu uit te breiden met een delete functie voor de verder heel handige widgets?
Helemaal mee eens. Waarbij ik moet aantekenen, dat je daavoor eigenlijk niet hier moet zijn, maar bij KDE - Experience Freedom! . KDE wordt onafhankelijk van linux distros ontwikkeld. openSUSE doet niet veel meer dan KDE rpm pakketten maken.