Ben druk doende met het verkennen van Opensuse. Op dit moment met Leap.
Ik wil graag het paneel van de onderzijde naar de bovenzijde van het scherm verplaatsen.
Al googlend valt het me op dat dat bij KDE4 mogelijk was. Kan echter geen oplossing vinden voor plasma 5.
Is er iemand die me kan vertellen hoe dat werkt?
Rechts klikken in het paneel, widgets ontgrendelen indien vergrendeld
Opnieuw rechts klikken, Paneel opties -> Paneel instellingen
Je ziet nu o.a. “Schermrand”, daarin vastklikken en nu kun je het paneel naar boven slepen.
Grappig overigens: ik deed dit in KDE3 al :).
Bedenk verder ook, dat we hier allemaal vrijwilligers zijn, en het daarnaast vakantietijd is. Soms kan het dus even duren voor er reactie komt
AH! Het kan dus wel, heb de oplossing niet kunnen vinden op forum en google.
Dank voor je antwoord Knurpht.
Zeker realiseer ik me dat het vakantie tijd is en dat het louter vrijwilligers zijn. Ik zag echter ruim 50 views en begon te vermoeden dat het totaal niet meer kon in Plasma.
Dat was de reden van mijn reactie.
Hartstikke bedankt en ik kan weer verder met mijn experimentjes.
Ik was één van die “kijkers”. Maar ik gebruik openSUSE 13.1 en KDE 4. Gezien de vele regressies in de nieuwe KDE (heet het eigenlijk nog zo, of is de naam ook een regressie ;)) durfde ik niet met de normale configuratie akties aan te komen. Te meer omdat dat al jaren de manier is om je desktop aan te passen: ontgrendelen en dan intuïtief rommelen (en na afloop weer vergrendelen natuurlijk). En ik dacht dat je dat wel geprobeerd zou hebben.
Jazeker Henk, ik had het meerdere malen geprobeerd, intuïtief, omdat ik het gewend was vanuit KDE 4. Dat ik het gewend was was ook mijn valkuil :
"BLOOS¨
Ik klikte rechts aan op de WERKELIJKE schermrand en probeerde dan naar boven te slepen. Dat vernaggelde 3x mijn balk vandaar dat ik ervan uitging dat ik iets fout deed.
En dat deed ik inderdaad.
Er is nu een knop genaamd schermrand
Oke, na deze pijnlijke bekentenis ga ik weer verder met verkennen van Suus