Kan geen sabnzbd installeren

Hallo leden,

Ik ben al een paar dagen bezig om sabnzbd te installeren, maar om de een of andere reden werkt het niet.
Alle mogelijkheden die mij geboden worden, lopen allemaal op niets uit, zelfs de 1 click installer.
Zou iemand zo vriendelijk willen/kunnen zijn, om mij hierbij te willen helpen.
Het liefst natuurlijk zo simpel mogelijk, want ik moet het nodige nog wel leren.
Alvast vriendelijk bedankt, aan diegene die mij hierbij wil bijstaan.

Aangezien wij niet helderziende zijn en dus niet weten wat je al die dagen hebt geprobeerd, graag een beter beschrijving van wat je doet. Bijv.

• hoe en waar heb je het product gevonden;
  • wat heb je toen gedaan om het te installeren;
  • wat gebeurde er dat je deed besluiten “dat het op niets uitloopt”.

Ik heb het volgende gedaan,… >>> https://software.opensuse.org/package/SABnzbd?search_term=SABNZB + https://software.opensuse.org/download.html?project=home%3Ahurricanehernandez&package=SABnzbd + https://software.opensuse.org/download.html?project=home%3Aecsos%3Aserver&package=SABnzbd.
En geen een werkt zoals het behoord, ik krijg een dubieuze melding die ik niet goed kan plaatsen, en breek de verdere installatie dan maar af.
Ik had dit graag willen gebruiken, maar blijkbaar kan dit niet op een eenvoudige manier in openSUSE …helaas.

Ik heb het op KDE NEON geprobeerd, en daar vind ik het gewoon in de repo, en het werkt ook uitstekend.
Dus hierbij mijn klein probleempje opgelost.

Wat is die “dubieuze melding” dan? Hoe kunnen wij je helpen als we niet weten wat je ziet!

En wat je daar vindt zijn pakketten gebouwd door individuele personen. Als daar iets niet werkt kan het heel goed zijn dat die persoon iets niet goed heeft gedaan. Om dan gelijk te constateren dat "blijkbaar kan dit niet op een eenvoudige manier in openSUSE …helaas. " is niet erg productief.

En nogmaals, als we zelfs niet weten wat er fout gaat, heeft het ook geen zin om eventueel die personen aan te spreken.

Begrijp ik uit je laatste opmerking dat je verder geen hulp meer nodig hebt. In dat geval, veel plezier.

Hallo Henk,

Ik Heb inmiddels KDE Neon er weer afgehaald, daar ik het niet geschikt vind voor een beginner (zoals ik).
Dus ik ga vrolijk verder met openSUSE leap 42.1.
Als ik het bovengenoemde doe dan krijg ik de melding “Niets levert par2cmdline nodig door SABnzbd 1.0.3-23.1 noarch”
Daar staan tevens 2 opties bij, en wel “noarch niet installeren” (wat ik dus kies) en “noarch afbreken door enige van zijn afhankelijkheden te negeren”.
Het lijkt mij dus iets te zijn van ARCH linux, wat (denk ik) niet compatible is met suse ???
En ik zou dit stukje software graag op openSUSE willen gebruiken, net zoals MAKEMKV (wat ook niet lukt,via de zelfde manier).
Ik heb het altijd naar tevredenheid kunnen gebruiken, en dat gaat beduidend even anders op openSUSE.
Hopende op voldoende informatie, en enige hulp.

Deze https://software.opensuse.org/package/sabnzbd kan ik WEL installeren, alleen dan moet ik naar YAST om hem te activeren.
Als ik dan in YAST ben, dan ga ik naar Servicesbeheerder, eenmaal daar in, zoek ik naar SABnzbd, die eenmaal gevonden moet ik hem Starten/Stoppen en Inschakelen/ uitschakelen, druk ik daarna op ok dan krijg ik de volgende melding >>Writing the configuration failed:

Kan SABnzbd niet stop die momenteel enabled is. SABnzbd.service-SABnzbd binary newsreader
Loaded: loaded(/usr/lib/systemd/system/sabnzbd.service;enabled)
Active: failed(Results:exit-code)since Sat:2016-08-27 18:48:03 CEST
Process:16182 ExecStart=/usr/sbin/rcsabnzbd start (code=exited,status=6)

rcsabnzbd[16182]:/etc/sconfig/sabnzbd does not exist.
sabnzbd.service:control process exited, code=exited status=6
Failed to startSABnzbd binary newsreader.
Unit sabnzbd.service entered failed state

Would you like to continue editing?

Je ziet, ik ben nog niet zo handig met suse maar aldoende leer ik.

Ik zal je besparen wat ik hier op wilde antwoorden.

Wat ARCH Linux ermee te maken zou kunnen hebben begrijp ik helemaal niet.

En dat foutloos overtikken van de meldingen moet je ook nog maar eens oefenen.

In ieder geval, als pakket A bij installeren zegt dat pakket B nodig is, ga je natuurllijk pakket B zoeken. En par2cmdline is echt ook te vinden.

Als het een “service” is die in de achtergrond moet draaien (en de d aan het eind van de naam wijst daar op) is dat nogal logisch.

Graag als je gecopierëerde computer tekst plakken tussen CODE tags. Je krijgt CODE tags door te klikken op de # knop in de werkbalk van de post editor. Zomaar een voorbeeld:

henk@boven:~> cat /etc/os-release 
NAME=openSUSE
VERSION="13.1 (Bottle)"
VERSION_ID="13.1"
PRETTY_NAME="openSUSE 13.1 (Bottle) (x86_64)"
ID=opensuse
ANSI_COLOR="0;32"
CPE_NAME="cpe:/o:opensuse:opensuse:13.1"
BUG_REPORT_URL="https://bugs.opensuse.org"
HOME_URL="https://opensuse.org/"
ID_LIKE="suse"
henk@boven:~>

En tja, nu is het geïnstalleerd gaat het om kennis over het product. En die heb ik niet. Ik kan alleen proberen te helpen met het installeren.

Maar de foutmelding is redelijk duidelijk.
Is er ook een man page bij het product?

man sabnzbd

Dag samen,

Ik weet wat sabnzb is, heb 't zelf vroeger ook gebruikt. Je bent je er bewust van dat wat je ermee verondersteld wordt te doen inmiddels zwaar verboden is?
par2cmdline moet je op dezelfde manier installeren. Is niet echt een dependency ( want niet nodig voor wat sabnzb zelf doet, maar voor het post-processen van de binnengehaalde data ).

Omdat de makers van sabnzb op een gegeven moment van de ene naar de andere python versie huppelden en weer terug, werkte 't indertijd bij mij meer niet dan wel. Als ik 't me goed herinner ben ik toen overgestapt op kwooty.

Heb vandaag weinig tijd, maar zal 's even kijken of ik e.e.a. kan testen / nadoen.

Nog even over ‘noarch’: dat heeft niets met Arch linux te maken, maar met de architectuur van 't pakket: zo heb je x86, x86_64 om 32- en 64-bits pakketten te onderscheiden. “Noarch” in de pakketnaam wil zeggen dat er noch 32bit- noch 64bit specifieke code in het pakket zit. Meestal betekent dat dat 't software is in één of andere scripting taal ( zoals in het geval SABNZB Python ).

Je bent je er bewust van dat wat je ermee verondersteld wordt te doen inmiddels zwaar verboden is?

Dat weet ik, het zelfde geld ook voor torrent, en dat word standaard met een boel Linux distros meegegeven.
Dus zou het in mij optiek zo moeten zijn, dat bijde mogelijk heden OF worden verwijderd van Linux Of bijde plaatsen in Linux.
Nu is het gewoon met 2 maten meten, met de zelfde uitwerking.
En als je je afvraagd wat is die uitwerking dan… je kunt (als voorbeeld) SABnzbd misschien sluiten, maar er staat er altijd weer een klaar.
Ook hier over staat genoeg op internet.
Maar ik heb geen zin in discussies over dit, en heb dan ook besloten om hier GEEN aandacht meer aan te schenken.
Dus knurpht bespaar je de moeite, en HENK, IK BEN EEN BEGINNER,dus niet denken dat ik dat gene al weet/kan wat JIJ wel kunt/kent.
Jou manier van schrijven over mijn doen en laten vind ik voor een global moderator ver beneden pijl, maar dat schijnt voor jou normaal te zijn.
Ik heb meerdere onderwerpen gelezen op dit forum met jou commentaar, en dat vind ik nogmaals niet kunnen.
Tevens meld ik mij voor dit forum af, daar ik net als een ander niet zo behandeld wenst te worden.
Ik zoek mijn eigen dingen wel via een ander forum, waar meer respect voor elkaar is of het nu om een beginnen gaat of vergevorderd.

Ik denk dat je het commentaar van Knurpht nog even moet nalezen.
Hij is zelfs bereid je te helpen om dit programma draaiend te krijgen.
Hij geeft alleen een waarschuwing over het gebruik van het programma.
Niemand hier gaat je vertellen wat je wel of wat je niet mag doen.
Mensen hier proberen je te helpen (op vrijwillige basis) en steken dus hun eigen vrij tijd in jou problemen.
We zijn hier met verschillende soorten mensen (ik zelf heb maar weinig kennis) en proberen allemaal op ons eigen manier elkaar te helpen.

Ik heb geen idee waar sabnzbd voor is en dus ook niet wat de wettelijke problemen zijn. Wel weet ik dat ik met torrent de openSUSE ISOs binnenhaal. Ik zou niet weten wat daar illegaal aan is.

Verder is het zo dat wij hier vrijwillig proberen te helpen. Als jij je bij je garage meldt met een autoprobleem en je geeft daarbij weinig tot geen exacte, of zelfs verminkte, informatie, dan gaat die garage eindeloos doorvragen. En die tijd vind je dan later als “werkplaatsuren” op je rekening. Hier echter kost het uitzoeken van wat jij verborgen houdt, of zelfs fout, en dus misleidend, meedeelt tijd van vrijwilligers. Je betaalt niets, maar die vrijwilligers besteden hun tijd liever aan meewerkende probleemeigenaren.

Dat heeft niets te maken met het al dan niet beginner op Linux gebied zijn. Zie het auto voorbeeld hierboven, of als je klaagt over het mislukken van de havermout bereiding bij Honig. Gegevens zoals: hoe is de havermout bewaard, hoe lang, hoe heb je pecies geprobeerd te bereiden, enz. zijn natuurlijk nodig. Zowel bij havermout als bij computers.

NZB downloads worden door diverse linux distros ook gebruikt. M.n. in Azië kunnen studenten zo DVD iso’s downloaden.

Ik ben ook niet roomser dan de paus, maar wel 's aangelopen tegen gebruikers die ik geholpen had, en mij vervolgens aanwezen als de softwareleverancier die ze had moeten waarschuwen.

Wat heb je nu precies geïnstalleerd?

rpm -qa | grep -i sabnzb

HENK: SABnzbd is een newsreader client om nzb bestanden van film en muziek binnen te halen.
Er zijn er natuurlijk nog veel meer, maar ze werken NIET allemaal op linux.
Torrent word door de meeste mensen NIET alleen gebruikt om er een Linux iso bestand mee te downloaden,
ook hiermee kun je film ,muziek en software downloaden, daarom zij ik “of allebei of geen een van twee”.

KNURPHT: ik heb het allemaal weer verwijderd,daar ik er niet uitkom.
Ik gebruikte op WINDOWS altijd alt.binz maar dat werkt niet op linux, zover ik weet gaat het alleen met SABnzbd en NNTPgrab.
Ik heb sinds vandaag vernomen dat er een programma moet zijn met de naam “PAN” alleen ken ik het niet, en weet ook niet of het wel zo gebruiks vriendelijk is.
SABnzbd werkt via je browser, en dat vind ik het enige nadeel, maar het programma ken ik verder goed.
Ik had SABnzbd via deze https://software.opensuse.org/search link geïnstalleerd, aleen ik kreeg de genoemde meldingen.
En daar liep ik dus op vast,en heb het toen maar weer verwijderd.

Ik was nog vergeten te vermelden, dat ik SABnzbd gebruik om mijn gekochte CD/BD downloads binnen te halen.
Ik koop geregeld een SACD of Blu-ray uit JAPAN en die downloads krijg ik als link in mijn mailbox, heel wat anders dan dat wij het hier doen.
Hier werkt het via de pagina zelf, dus koop ik iets bij QUBUZ dan gaat dat via hun site.
De Blu-rays die ik via de JAPANSE site koop hebben tegenwoordig ook NL ondertiteling, dit even ter aanvulling want ik kan mij zo voorstellen dat men zich afvraagd van,
hoe zit dat met de ondertiteling.

Met PAN heb ik ook wel “gespeeld”, SABnzb heb ik vrij lang gebruikt, en daarvóór iets waarbij je zo’n beetje alle handelingen zelf in gang moest zetten ( berichten selecteren, dan downloaden, dan parchecken, dan par-repairen, weer checken en dan alles aan elkaar rarren,
Ik hoop vandaag wat tijd te hebben om e.e.a. 's even uit te zoeken.

Wacht verder maar even, ik zie meteen al wat dingen in SABnzb die niet kloppen. 't Beste zou zijn om bugs te rapporteren, zodat de packager e.e.a. kan aanpassen en anderen geen handmatige fixes hoeven uit te voeren. Om eerlijk te zijn, in het pakket zitten een paar wel heel simpele fouten ( ‘SAB’ is onder linux niet hetzelfde als ‘sab’ o.a. ). Misschien kloon ik 't pakket wel even naar mijn eigen repo, incl. par2cmdline …