Install error Lege bestemming in URI: hdd ventoy

hoi

na het installeren via een ventoy usb krijg ik op meerdere plekken een foutmelding gerelateerd aan het installeren van packages

bij het nakijken van het /etc/zypper dir en vergelijkbare systeembestanden vind ik nergens de nu onaanwezige live-installatie locatie om deze uit configuratie te knippen

de specifieke error leest:

Probleem bij ophalen van bestanden van ‘openSUSE-20230108-0’. Lege bestemming in URI: hd:/?device=/dev/disk/by-id/dm-name-ventoy Zie bovenstaande foutmelding voor een hint. Waarschuwing: Slaat opslagruimte ‘openSUSE-20230108-0’ over vanwege bovengenoemde fout. Enkele opslagruimtes zijn vanwege fouten niet vernieuwd.

met het command “sudo grep -r -i ventoy /” krijg ik een aantal duizend resultaten waar ik morgen doorheen ga spitten, maar dat gaat wel even duren

als in de tussentijd iemand een idee heeft word dat gewaardeerd natuurlijk

Je installatie-medium is nog steeds als actieve repositorie aanwezig. Die moet je uitschakelen: YaST > Software > Softwarebronnen; selecteer die met de URL hd:/… en haal dan beneden het vinkje weg bij Ingeschakeld.

Je kan hem ook helemaal verwijderen, ik denk niet dat je die nog nodig hebt.

ik wou net rapporteren dat ik hier achter was gekomen maar dan met de hele grep omweg. alsnog bedankt !

Leuk dat je het zelf hebt ontdekt. Ik weet niet precies wat je allemaal wilde gaan doen, maar dat was veel te ingewikkeld gedacht en ik verbaas mij dat dat iets heeft opgeleverd.

1 Like