Heeft iemand de Citrix Receiver al werkend

Voor mijn werk moet ik remote kunnen inloggen met Citrix. Citrix levert daarvoor ook ica-clients voor Linux. Tot nu toe werkte ik met Linux Mint en de .deb packages werken feilloos. Nu ben ik OpenSuse aan het proberen, maar ik krijg het niet voor elkaar om Citrix werkend te krijgen.

Heeft iemand al een citrix client draaien op Tumbleweed? En zo ja, welke van de beschikbare rpm packages op de Citrix site is dan gebruikt?

Hoi, welkom bij deze forums

Ik heb dit al meermalen werkend gekregen, weliswaar op Leap, maar dat mag in mijn ogen niet zoveel uitmaken. Kan het ook niet meer nakijken omdat ze bij het groepje klanten dat ik ervoor had zijn overgestapt op Chromebooks en alles bij Google ( /me onthoudt zich van verder commentaar hierop ). Dit werkte overigens redelijk out of the box, met dien verstande, dat de ICA-client rpm een dependency miste, nl. ca-certificates-cacert . Dit pakket kun je installeren met

sudo zypper in   ca-certificates-cacert

Als ik 't me goed herinner was er één keer een rpm die bij installatie een foutmelding gaf mbt tot missend pakket ‘cacerts’. Heb toen bovenstaand geïnstalleerd en de dep genegeerd, waarna het ook werkte. Klanten waren er zeer tevreden over, een deel kwam zelfs van Windows naar openSUSE omdat e.e.a. bij 2 openSUSE gebruikers veel stabieler en vlotter werkte. Heb ik echter nooit kunnen verifiëren, omdat ik nooit Windows gebruik.