Hallo,
De output van het “mount | grep /dev/sd” commando is als volgt.
flash@linux-dywv:~> mount | grep /dev/sd
/dev/sda1 on / type btrfs (rw,relatime,space_cache,subvolid=267,subvol=/@/.snapshots/1/snapshot)
/dev/sda1 on /.snapshots type btrfs (rw,relatime,space_cache,subvolid=266,subvol=/@/.snapshots)
/dev/sda1 on /srv type btrfs (rw,relatime,space_cache,subvolid=261,subvol=/@/srv)
/dev/sda1 on /opt type btrfs (rw,relatime,space_cache,subvolid=263,subvol=/@/opt)
/dev/sda1 on /tmp type btrfs (rw,relatime,space_cache,subvolid=260,subvol=/@/tmp)
/dev/sda1 on /root type btrfs (rw,relatime,space_cache,subvolid=262,subvol=/@/root)
/dev/sda1 on /usr/local type btrfs (rw,relatime,space_cache,subvolid=259,subvol=/@/usr/local)
/dev/sda1 on /boot/grub2/x86_64-efi type btrfs (rw,relatime,space_cache,subvolid=264,subvol=/@/boot/grub2/x86_64-efi)
/dev/sda1 on /var type btrfs (rw,relatime,space_cache,subvolid=258,subvol=/@/var)
/dev/sda1 on /boot/grub2/i386-pc type btrfs (rw,relatime,space_cache,subvolid=265,subvol=/@/boot/grub2/i386-pc)
/dev/sda2 on /home type xfs (rw,relatime,attr2,inode64,noquota)
/dev/sde1 on /run/media/jagerf/Elements type vfat (ro,nosuid,nodev,relatime,uid=1000,gid=100,fmask=0022,dmask=0022,codepage=437,iocharset=iso8859-1,shortname=mixed,showexec,utf8,flush,errors=remount-ro,uhelper=udisks2)
/dev/sdc1 on /run/media/jagerf/INTENSO type vfat (rw,nosuid,nodev,relatime,uid=1000,gid=100,fmask=0022,dmask=0022,codepage=437,iocharset=iso8859-1,shortname=mixed,showexec,utf8,flush,errors=remount-ro,uhelper=udisks2)
flash@linux-dywv:~>
De “INTENSO” schijf heeft de omschreven problemen.
De schijf wordt niet gebruikt onder Windows.
Als de PC wordt opgestart dan geef ik zelf geen commando’s o.i.d. om de schijf handmatig aan te koppelen.
In “Dolphin” is de schijf bij “Apparaten” zichtbaar alleen wel gemarkeerd met een rode kleur.
Even op die link klikken veranderd de kleur in groen en vanaf dan heb ik toegang tot die schijf.
Ik krijg dan ook een melding rechts onder bij “Meest recente apparaat” dan de schijf beschikbaar is.
Misschien dat het volgende er mee te maken kan hebben.
Ik heb de gewoonte om de output van “sudo zypper ref && sudo zypper up” in een tekstbestand te zetten.
Dat vul ik dan aan met andere informatie zoals de datum van installatie, hoe eventuele installatie problemen
zijn opgelost en andere nuttige informatie.
Op een gegeven moment kreeg ik een melding dat de regel lengte te lang was.
Ik kreeg dan de melding om de limiet te verhogen en het (txt) bestand in “Kate” opnieuw te laden.
Iets wat ik uiteraard altijd gedaan heb en dat werkte altijd goed tot het moment dat het bestand niet meer
in “Kate” of een andere tekst editor geladen kon worden.
Het commando “cat bestandsnaam” laat de inhoud wel zien.
Ik neem aan dat dit probleem ook met de schrijf problemen te maken kan hebben ?
Bedankt voor de hulp !
Flash2005