Geen Internet Explorer

Hoi
Ik heb een camera in de tuin opgehangen waarmee ik beelden kan bekijken op mijn Nas.Het jammere is alleen dat dit alleen maar kan met Internet explorer vanwege een activeX object.
Maar het mooiste is om dit natuurlijk met de OpenSuse Laptop te doen. maar zal dat te doen zijn met Firefox of Chrome.
Ben benieuwd heb iets gelezen over Pipelight maar dat is mij ook niet helemaal duidelijk.

Bedankt.

Mmm, Silverlight dus? Waarover Microsoft zelf gezegd heeft dat 't zo snel mogelijk de wereld uit moet?

Daarvoor bestaat inderdaad Pipelight. Ik heb dat werkend ( had 't eerst nodig om Magister te kunnen benaderen, nu ook om online ziggo tv te kunnen kijken ), maar moet eerlijk zeggen: wat een drama. Linux is voor mij een wereld waarin herhalen wat leidde tot een niet-werkende situatie geen zin heeft, herhalen brengt precies hetzelfde, niks magie of mysterie. Zo niet Pipelight. Drie keer installatie + instructies uitgevoerd zonder resultaat, vierde keer werkt 't allemaal opeens. Bij wederhelft werkte 't meteen, maar na een herstart opeens niet meer, na een volgende herstart ( geen updates uitgevoerd ) opeens weer wel.
Chrome / Chromium en Pipelight kun je helemaal vergeten, Google blokkeert Silverlight applicaties hard-coded ( kun je zelf niet weer “aan” zetten ), en om gegronde redenen: Silverlight is zo lek als een winkelwagentje, en daar wordt door Microsoft ook niets meer aan gedaan. Microsoft’s eigen nieuwe browser Edge ondersteunt Silverlight ook niet meer ( automatisch ). Firefox ondersteunt 't via Pipelight ( nog ) wel.
Het ( in mijn ogen ) kloterige aan Pipelight is, dat 't niet met native linux werkt, maar met de Windows versies van Silverlight, Flash, Widevine e.a.

Dit is de beste manier om Pipelight aan de praat te krijgen:
De one-click installer voor het pakket van packager ecsos: https://software.opensuse.org/ymp/home:ecsos:pipelight/openSUSE_Leap_42.1/pipelight.ymp?base=openSUSE%3ALeap%3A42.1&query=pipelight . De bijbehorende instructies ken je wel.
De Pipelight plugin is nu geïnstalleerd. Zorg ervoor dat Firefox afgesloten is. Nu is het zaak om e.e… aan de praat te krijgen.
Daartoe moet je eerst bepalen wat je nodig hebt, ik wil 't liefst geen rommel actief hebben die niet nodig is, maar in de praktijk stuit je er nogal 's op dat je toch meerdere Silverlight versies nodig hebt. Pipelight werkt verder deels op systeem-, deels op gebruikersniveau. Middels


pipelight-plugin 

krijg je een kort overzicht van de mogelijkheden. Als je daar niet uitkomt, laat 't maar weten.

Sorry dat ik er geen positiever verhaal van kan maken. Mijn werkelijke gedachten over Silverlight spreek ik zelfs hier in huis niet uit als er anderen bij zijn :D.

Hoi Knurpht
Heb met wat internet hulp toch volgens mij de boel geinstaleerd gekregen ,en er was ook een melding in firefox dat silverlight geinstaleerd was .
Maar heb niet een opgenomen filmpje kunnen afspelen iets werkt er niet zoals het hoort,heb wel de mogelijkheid om filmpjes te kijken op een android
Tablet en instellingen veranderen kan gewoon in firefox.
En aangezien jij ook niet echt vol enthousiast over pipelight en silverlight bent Ga ik het maar zo laten als het is.:slight_smile:
Bedank voor het meedenken.