Ik heb nu OpenSUSE Leap 15.4 en wil upgraden naar de nieuwste versie. Daarvoor volg ik de faq “How to upgrade OpenSUSE 15.4 to 15.5”
Wanneer ik in de terminal invoer “sudo zypper ref”, zijn de installatiebronnen actueel behalve snappy, Daarover krijg ik het volgende het bericht
Controleer of de opgegeven uri’s verwijzen naar een geldige installatiebron.
‘snappy’ wordt wegens bovenstaande foutmelding overgeslagen.
Enkele installatiebronnen zijn wegens foutmeldingen niet vernieuwd.
Mijn eerste reaktie op bovenstaande:
Je bent (veel) te laat. Zowel Leap 15.4 als 15.5 zijn al lang niet meer ondersteunt. Dus het is logisch dat er installatiebronnen zijn verdwenen (om ruimte vrij te maken bijv., alles kost geld).
Tweede reacktie, wat doe je eigenlijk. Kennelijk een zypper ref. Wil je voortaan alsjeblieft alles copieëren in je post hier. Van en met de regel met het commando, tot en met de regel met de niwuwe prompt. En wel als Preformatted code (de knop </> bovenaan je post editor.
Maar waarom doe je dat? wat is de bedoeling? Die bronnen zij al heel lang niet meer gewijzigd.
@wolde Na zo lang wachten, heb je geen andere optie meer dan een verse Leap 16.0 te doen. Heb zelf 's geprobeerd in een VM om een standaard 15.4 met zypper --releasever=15.6 dup te doen. Dat leek eerst goed, maar toen ik wat extras wilde installeren bleek e.e.a. zodanig vervuild, dat ik dat niemand toe zou wensen en dus ook nooit aan anderen geadviseerd zou hebben.