Firewall blockt IPTV

Hallo,

Ik heb hier de beschikking op IPTV en nu wil ik dit werkend zien te krijgen op mijn systeem.
Alleen krijg ik IPTV niet werkend met de Firewall aan, zodra ik de Firewall even uit zet werkt het wel.

Nu denk ik dat ik IGMP en Multicast verkeer moet allowen in de firewall, maar hoe doe ik dit?

Ik gebruik OpenSuse 11.4.

Kijk hier eens: Yast - Beveiliging…- Firewall - Toegestane services. Daar zie ik in ieder geval Multicast al tussen staan. Waarschijnlijk moet je de andere service(s) handmatig toevoegen, dwz de poorten openzetten die die nodig heeft/hebben.

Bedoel je deze: Zeroconf/Bonjour Multicast DNS?
Als ik die open zet en de desbetreffende poort werkt het in ieder geval nog steeds niet.

Even vooropgesteld: ik heb geen ervaring met IPTV en weet dus ook niet welke poorten er open zouden moeten staan. Kun je, met de firewall aan, niet achterhalen wat er dan mis gaat? Er moet ergens een melding in een logfile staan, die aangeeft welke gesloten poort er in de weg zit?

En dan nog een vraag: zit je achter een router of hang je direct aan je modem. In het eerste geval zit je bij standaard instellingen achter een dubbele firewall. Die van je router en die van je PC. Als die op de router het verkeer wel doorlaat, zou je daarop kunnen uitvinden welke poorten er open moeten staan.

Maar, nogmaals, dit op basis van “logisch gokken” :).

Is er misschien ook een site waarop je de juiste instellingen voor IPTV kunt vinden?

Ik woon op de campus van Universiteit Twente en hier hang ik direct op hun switches.
En zodra ik de firewall uit doe werkt IPTV wel dus het ligt aan de firewall bij mijzelf.

En ik wil best door de logfiles heen gaan, maar waar staan deze voor de firewall?

su -c 'cat /var/log/firewall | more'

de meeste logfiles staan sowieso in /var/log

Ik zal dit binnenkort is uitpluizen.
Iets anders verbaasde me nog namelijk het volgende:

server:/home/fabian # ifconfig
eth0    Link encap:Ethernet  HWaddr 1C:6F:65:D4:C8:B6
          inet addr:  Bcast:130.89.175.255  Mask:255.255.240.0
          inet6 addr:  Scope:Global
          inet6 addr:  Scope:Link
          UP BROADCAST RUNNING MULTICAST  MTU:1500  Metric:1
          RX packets:73794197 errors:0 **dropped:174643** overruns:0 frame:0
          TX packets:5357590 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
          collisions:0 txqueuelen:1000
          RX bytes:1098687982 (1047.7 Mb)  TX bytes:3067043537 (2924.9 Mb)
          Interrupt:42 Base address:0xe000

Ik heb even mijn ip adress weggehaald.

Er worden echt vreselijk veel packets gedropped. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Dat kan liggen aan een kapotte netwerkkaart…

Dan is die wel heel snel kapot, moederbord is namelijk gloednieuw.

ik schreef ook: kan :). Een knik in de kabel wil het ook wel doen, of een router die kapot is of heel erg lang aanstaat. Waarom heb jij overigens dat netmasker van 255.255.240.0 ?

Bij de router/swith kan ik niet bij die staat ergens in het gebouw.
En die netmasker krijg ik van de DHCP server van UTwente dus daar ga ik niet over :stuck_out_tongue:

Hè.

Hoe is de netwerkperformance verder? Kun je normaal browsen en mailen? Het is namelijk niet gezegd, dat die droppende packages bij jou zelf zitten. De enige manier om daar achter te komen is een andere netwerkkaart in je PC zetten, die configureren en kijken of die het ook heeft. Zo niet, dan ligt het probleem in het netwerk van de UT.

Mja ik beheer dat ding remote, maar dit gaat prima en een andere nic erin zetten gaat dus niet :stuck_out_tongue: