firefox en divx

Het lukt mij niet om divx films te bekijken in firefox.

Ik ben al wat dagen aan het zoeken, en heb oa de gecko engine en mplayer geïnstalleerd.

Dat bracht wel iets vooruitgang, want nu kan ik in firefox mp4 bestanden afspelen.

Divx wil echter nog steeds niet.

Via google, kwam ik een topic op dit forum tegen, installeer mmcheck

Dat werkt goed. maar ik snap de uitvoer niet helemaal.
Is het nou wel of niet in orde ?

Ik heb mplayer en mplayer 2 via yast geinstalleerd. ( mplayer als laatste )

 6. Show what mplayer Packages are Installed from Packman ...               

You only need install 1 of the mplayer sets (mplayer, mplayer2 or gnome-mplayer ), but not all. Its OK to have more however.

Check for mplayer: 

Command: rpm --query --queryformat '%{NAME}-%{VERSION}-%{RELEASE}-%{ARCH} -> %{VENDOR}
' MPlayer mplayerplug-in smplayer

MPlayer-1.1+35127-2.27-x86_64 -> http://packman.links2linux.de
package smplayer is not installed

You should expect to have three -> MPLayer <- packages installed from Packman.
----------------> MPlayer <---------------------- from the Packman Repository.
----------------> smplayer <--------------------- from the Packman Repository.

mplayer2 is a fork of MPLayer, its newer and when installed replaces all of the older MPLayer files.

Check for mplayer2 (don't install mplayer2-as-mplayer if you want to use the original mplayer file): 

Command: rpm --query --queryformat '%{NAME}-%{VERSION}-%{RELEASE}-%{ARCH} -> %{VENDOR}
' mplayer2 mplayer2-as-mplayer

mplayer2-20121128-1.4-x86_64 -> http://packman.links2linux.de
package mplayer2-as-mplayer is not installed

You can expect to install 2 ---> mplayer2 <-- packages installed from Packman.
----------------> mplayer2 <--------------------- from the Packman Repository.
----------------> mplayer2-as-mplayer <---------- from the Packman Repository.

Check for gnome-mplayer: 

Command: rpm --query --queryformat '%{NAME}-%{VERSION}-%{RELEASE}-%{ARCH} -> %{VENDOR}
' gnome-mplayer gecko-mediaplayer

gnome-mplayer-1.0.8-1.13-x86_64 -> http://packman.links2linux.de
gecko-mediaplayer-1.0.8-1.3-x86_64 -> http://packman.links2linux.de

You can expect to install 2 ---> mplayer2 <-- packages installed from Packman.
----------------> gnome-mplayer <---------------- from the Packman Repository.
----------------> gecko-mediaplayer <------------ from the Packman Repository.


Ik wil de link naar de pagina waar ik een probleem mee heb best opgeven, maar ik denk niet dat de moderators daar gelukkig van worden.
De foutmelding die ik krijg, is dat mijn webbrowser geen divx ondesteund.

Ik ben er 99% zeker van dat het probleem met firefox te maken heeft en niet zozeer met divx.
Zo vond ik een you tube filmpje waar iemand codecs uit de folder user lib mozilla en user lib mplayer naar usr lib firefox kopieerde.

Maar ik vind geen .so bestanden. Ik vond iets met divx.sh
Die heb ik gekopieerd ( systeem beheer modus) naar webbrowser plugins, maar dat werkt dus niet.
Verder heb ik volgens mij ook geen firefox folder zoals het you tube fimpje laat zien.

Iemand een idee ?

Er is wel een divx plugin voor mozilla en vlc.
Denk dat er iets mis is met de combinatie van mplayer en smplayer en mplayer2
Zou zeggen probeer het eens met mozilla en vlc.

Mozilla VLC Plug-in | Linux App Finder

De output van het script dat je hebt gedraaid, is niet glashelder, maar ik gebruik dat script vaak als ik problemen heb met multimedia.
Waar het om gaat is of je mogelijk problemen hebt doordat je twee conflicterende mplayer versies hebt (die heb je niet, dus dat is goed) en of omdat niet alle pakketten van packman afkomstig zijn (pakketten die bij stap 6 worden gecheckt zijn allen van packman afkomstig). Dus wat er bij stap 6 wordt gecheckt, is helemaal in orde.

Verliepen de andere stappen wel goed? Je moet ze allemaal doorlopen, zou mijn advies zijn bij aanhoudende multimedia problemen.

De tip om de divx plugin te installeren, heeft dat je probleem opgelost?

libxine2-codecs bevat een Divx codec. Welke plugin dat ding gebruikt zal 't systeem worst zijn, de codec ( COder-DECoder ) moet er zijn anders werkt 't niet.

Ennuh, moderators zijn geen aparte soort. Zelf ben ik wel een apart soort, maar dat heeft niets met mijn moderator zijn te maken :D.
Er zijn vast wel andere, meer voor publieke vertoning geschikte, links te vinden waar dezelfde melding komt. Sta er ook bij stil, dat de sites waarvan ik denk dat 't om gaat, nog steeds grote verspreiders van ellende zijn. En dan praat ik nu alleen even over het computer aspect ervan.

Ik heb iets gevonden, een divx test file.

Sharks tale trailer (high Def) Divx Test : DivX : Free Download & Streaming : Internet Archive

Ik wil die mozzila plugin best proberen, maar dat is een deb file.

Ik weet dat ik die kan uitpakken, maar dan ?

Deze link dus

Mozilla VLC Plug-in | Linux App Finder

Als je VLC installeert dan krijg je volgens mij de plugin voor firefox er ook bij. Als je de Packman repository aan hebt kan je hem gewoon installeren. Kijk na de installatie even in de plug-in sectie van firefox.

Ik heb en had alles geïnstalleerd wat ik vinden kan.

Blijkbaar niet je behalve vlc ook nog iets van een zij menu plugin gebruiken.

Ik krijg echte met geen mogelijkheid die divx video in dat zij scherm.

Video sidebar 0.2

hmm… ik kan die ook niet spelen… wat wel “werkt” is deze Firefox add-on -> VLC Context Menu

Als ik die installeer en Firefox opnieuw opstart kan ik hem spelen door er met de rechter muis knop op te klikken en “add url to vlc playlist” te klikken. Dan download hij hem en speelt hem in VLC. Niet erg elegant, maar het werkt.
Ik heb een Engelse variant van openSUSE dus het kan zijn dat het ook in het Nederlands is.

DIvx is een codec dat niet open source is dus het kan problemen geven.

Ik had willen zeggen:
Blijkbaar moet je behalve vlc ook nog iets van een zij menu plugin gebruiken.

Dat lukt mij dus niet.

Ik zie die optie openen met vlc nergens,

Toch heb ik dat wel een gebruikt…

Ok. De VLC plugin is er nog steeds… na wat onderzoek vond ik hem in packman… heet alleen nu npapi-vlc… Nadat ik die heb geinstalleerd staat VLC in de lijst van add-ons.

Ik heb de vlc plugin, maar misschien probeer ik het straks via de repo’s en verwijder ik degene die ik al heb.

Helaas is het niet gelukt. Ik geef het voorlopig even op.

Mag ik weten waarom je dit wilt doen? .divx bestanden zijn niet echt standaard op het internet en ik kan me zo geen reden bedenken waarom je dit in een browser wil afspelen wanneer het downloaden van zo’n filmpje en dan spelen in VLC is makkelijk te doen is.

I had problemen met een site, en ik zag geen mogelijkheid om het bestand te downloaden.

Maar omdat ik al erg veel geprobeerd heb, heb ik inmiddels zoiets van, dan maar niet.

Als het echt nodig is, kan ik het eventueel wel via windows bekijken.

Omdat openSUSE wel die bestanden af kan spelen, dacht ik dat het simpel op te lossen zou zijn om het ook in firefox te doen.
Dat laatste blijkt dus niet waar.

Ik vermoed dat bepaalde sites perse één bepaalde windows divx player willen zien.
En als die niet gevonden word, je een foutmelding krijgt, dat je de juiste codecs mist.
Wat dus niet waar is.