Draadloos netwerk

Hallo, ik ben een nieuwkomer in Opensuse 13.1 en het lukt me niet om de wifi te installeren.
Ik heb inmiddels alle updates al binnengehaald.
Gegevens van mijn netwerkkaart: Broadcom STA BCM4401
De drivers zijn ook al geinstalleerd.
Wie kan mij helpen??

De vraag is nu hoe heb je het gedaan. Ik neem aan dat je KDE in gebruik heb.
De logische wijze is om via YaST naar > netwerkapparaten te gaan en dan > netwerkinstellingen > (Bij de waarschuwing klik je op ok}
Kijk onder globale opties kies daar even voor ifup. Dan klik je op overzicht en kijk je of jouw kaart wordt vermeld.
Zo ja dan klik je op bewerken klik op volgende en kies daar voor automatische configuratie.
Klik dan weer op globale opties en kies voor netwerkmanager en klik op ok. Er wordt dan waarschijnlijk gemeld dat er pakketten moeten worden geinstalleerd en klik daar op ok.

Hoop dat dit is wat je bedoelde.

Beste Benmh,
Het is niet gelukt. Ik kan namelijk niet kiezen voor volgende en daarna voor automatische configuratie.
Hopelijk heb je een alternatief?
In ieder geval bedankt dat je wilde helpen.

Groet Diekjan

Beetje laat, maar ik heb 't akelig druk.

Je hebt een Broadcom kaart, en die doen het dankzij Broadcom niet zomaar zonder meer. Wat je het beste kunt doen is bedraad verbinding met het internet maken, en dan …

  • Yast - Software - Installatiebronnen
  • Toevoegen - Bronnen onderhouden door de gemeenschap - vink Packman aan.
  • Vertrouw de sleutel als daarom gevraagd wordt. Accepteer en rond af
  • Yast - Software - Softwarebeheer
  • Zoek op "broadcom-wl’, selecteer dat pakket voor installatie. Als 't goed is wordt automatisch de kernel-driver (broadcom-wl-…kmp) vanzelf mee geïnstalleerd
    Herstart het systeem en probeer draadloos te verbinden.