discourse



We are planning to migrate to a new instance of Discourse and retire this vBulletin instance. Planned Forum outage will be from December 11th to December 13th for the migration.

Zie vandaag dit staan op de startpagina van het forum.
Als de migratie gebeurt is moeten we dan opnieuw registreren of gebeurt dit automatisch en kan je met je bestaande account verder werken?
Heb dit onder de prefix ‘tumbleweed’ gepost omdat ik geen andere mogelijkheid zie.

Uiteraard wordt er geprobeerd om alles zo makkelijk mogelijk te laten verlopen. Ongetwijfeld zullen velen iets te mopperen hebben als het zover is.

Aangezien je account hier een SUSE account is, dat je op alle SUSE en openSUSE sites kunt gebruiken, kun je ervan uitgaan dat je ook na vervanging van de software weer op deze forums bekend zult zijn…

ok, bedankt voor de verheldering
Wordt er gestart met een propere lei, of worden de posts meegenomen?

Veel oude draden worden als read-only overgezet, zodat je er nog steeds in kunt zoeken. Misschien niet alles, want oplossingen van 10 jaar geleden zijn meestal niet zinvol meer.

ok bedankt zie er naar uit, discourse is een heel goed platform

Inmiddels is de migratie gebeurd, lijkt allemaal gelukt te zijn.

Zal even wennen zijn maar ik ken wat andere fora die discourse gebruiken en denk dat het een verbetering is.

Het is inderdaad even wennen aan iets nieuws. Heb ook een ervaring op eenander forum dat gebruikt maakt van Discourse.
Het is best een verbetering en behoorlijk overzichtelijk, ook met de meldingen.

Vindt ik ook, alleen het lettertype valt wat tegen.
Maar zo zal iedereen wel zijn mening hebben.

Nieuwe Discourse forum is niet slechter, zoals enkelen beweren. Nieuw is even wennen… Zo zie ik het.
Discourse is een bewezen platform, ik vind het een verandering ten goede. In één woord een verbetering.
En ja… er aan wennen, dat moet ik ook.

Hoe komt het dat er enkel een reply kan worden gegeven in het nederlandse gedeelte en er geen nieuwe topic’s kunnen worden gestart?
Forumbug of instelling ?

1 Like

Je zou gewoon een nieuw topic moeten kunnen starten, zowel in het Nederlandse deel of ergens anders:

Screenshot_20230529_084543

Zie je deze button niet of af je hem wel ziet, wat gebeurd er dan nadat je hem hebt ingedrukt?

Zoals je ziet geen mogelijkheid om een nieuw topic te starten, in het engelstalig gedeelte lukt het wel?

Typisch, de New Topic button is disabled.

Volgens mij is dat een administratieve setting, @hcvv kan er misschien meer over te weten komen.

Je kunt alleen nieuwe draden openen in de sub-categorieën. Dus niet in Nederlands, maar wel in bijvoorbeeld Installatie-Opstarten-Login.