Chrome browser and Firefox weigert verbinding

Ik heb twee laptops met beide OpenSuse Tumbleweed. Ik heb een Chromebase (HP) en ene Chromebook. Een van mijn Opensuse laptops weigert de verbdining van hik.be - de andere 3 niet.

“Toegang tot www.hik.be is geweigerd
Je hebt geen toestemming om deze pagina te bekijken.
HTTP ERROR 403”

Geen idee, wat ik moet doen (heb al veel geprobeerd).

Ik ben bang dat ik ook niet weet waar te beginnen. Ik heb die URL hier in Firefox geprobeerd (Leap 15.5) en heb geen probleem.

De foutmelding komt van de andere kant. Je hebt dus wel contact. Maar om een of andere reden vindt de server je niet aardig.

Het is vooral zo vreemd/bizar, omdat op mijn andere laptops en mijn Chromebase (Chromeos) met gesynchroniseerde browsers, dat probleem niet bestaat.

Nou ja, en weet je wat het is: ook Firefox weigert de verbinding, en alleen op deze laptop. Het lijkt dus aan mijn kant niet ok te zijn. Maar waar ik moet zoeken naar een oplossing: geen idee.

In principe zit het bij de server kant (dus bij www.wik.be).

Uiteraard is het vreemde dat jij (en ik) er vanuit allerlei andere systemen wel bij kan.

Heb je al eens geprobeerd om alle cookies, etc. weg te doen?

Je kunt in Firefox ook een nieuw profile gebruiken.

Of, rigoreus, heel ~/.mozilla/firefox weggooien. Als je dat doet zijn al je instellingen ook weg. Als dat er maar een paar zijn die je makkelijk weer kunt opzetten, is dat misschein een idee.

Heb Google Chrome (Flatpak), Chromium, en Opera geprobeerd: zelfde probleem.

Heb inderdaad cookies en cache enz verwijderd.

.mozilla/firefox weggegooid … maakt geen verschil.

Droevig.

Zit dat systeem in hetzelfde LAN als de systemen die wel werken? Dus achter dezelfde router?

Dat was een supergoed idee! Tx. Ik heb mijn laptop nu op mijn hotspot: en het probleem is weg.

Situatie: ik heb hier een router, maar naast mij staat ook een booster … daar moet het probleem dan zitten … nou moet ik nog kijken dat ik hem van de booster haal …

Hm, ik heb niet helemaal voor ogen wat die opzet voor gevolgen heft, maar het kan iets te maken hebben met de IP addressen die de systemen van buitenaf hebben.

Of die “booster” (als die tussen het systeem en de router zit) doet “iets”.

Maar fijn dat er nu iets is om verder te zoeken.

Ja, ik heb in elk geval een richting, en nee, de booster heeft er niks mee te maken … ik zit al in de router te kijken …

Ik denk dat Henk gelijk heeft en je het daar moet zoeken. Heb er een tijd geleden mee te maken gehad, en de setup van dat ding was ronduit verkeerd. Kun je de router direct gebruiken?

Ik heb hier ook gepost. En er kwam wel iets uit. Dit is de link: Reddit - Dive into anything

Ik word daar niet veel wijzer van. Is het opgelost?

Nee, ik waxht nu op een reactie van IT - morgen of zo. Ik hoop dat ze meer kwaliteit in huis hebben, dan ik. :wink:

Ik zal het resultaat melden.

Ik ben in gesprek met de IT-afdeling van CVO HIK. Als ik IPv6 uitzet, dan kan in HIK.be . Daarmee is het probleem nog niet opgelost, maar ik kan ermee werken.

Merkwaardig.

Het lijkt mij alsof hik.be een IPv6 adres geeft. En jawel:

henk@boven:~> nslookup hik.be
Server:         195.121.1.66
Address:        195.121.1.66#53

Non-authoritative answer:
Name:   hik.be
Address: 51.210.220.165
Name:   hik.be
Address: 2001:41d0:303:e0a5::

henk@boven:~> 

maar dat dat adres dan niet echt werkt. Bij mij wel, maar dat wist je al:

henk@boven:~> ping -c1 2001:41d0:303:e0a5::
PING 2001:41d0:303:e0a5::(2001:41d0:303:e0a5::) 56 data bytes
64 bytes from 2001:41d0:303:e0a5::: icmp_seq=1 ttl=54 time=12.7 ms

--- 2001:41d0:303:e0a5:: ping statistics ---
1 packets transmitted, 1 received, 0% packet loss, time 0ms
rtt min/avg/max/mdev = 12.677/12.677/12.677/0.000 ms
henk@boven:~> 

Ik weet niet wie of wat HIK is, maar volgens mij klopt er daar iets niet.

Nog niets te melden. Ik denk dat ze naar een oplossing zoeken.

This topic was automatically closed 30 days after the last reply. New replies are no longer allowed.