Helaas maar waar…de lezer leest mijn identiteitskaart niet. Het rode en groene lampje banden (rood licht op wanneer de identiteitskaart er ingeschoven is en groen licht op wanneer het systeem is opgestart ( digipass by vasco DP905 v1.1).
Alles is netjes geïnstalleerd van de eid-mw tot andere afhankelijkheden.
Alleen de certificaten Belgium Root CA zijn niet aanwezig in FF. (Nochtans geïnstalleerd en terug opstarten van FF.)
Maar de ID-kaart kan niet uitgelezen worden, de pincode niet controleren en de verificatie van de handtekeningen ook niet doen.
Ik heb de lezer weer ontkoppeld. Bij een volgende opstart van het systeem zal ik hem er weer inpluggen en dan nog eens proberen of mijn ID-kaart dan wordt uitgelezen.
In Ubuntu 14.04.2 (32 en 64bit) en LinuxMint 17.1(32bit) Cinnamon lukt het prima met de kaartlezer.
Ik heb op dezelfde manier de installatie van de verschillende paketten doorlopen (de lezer was wel al ingeplugd en gaf aan dat hij bestond = groen lichtje).
Ben ik ergens in de fout gegaan en mocht de kaartlezer vóór de installatie van de eid-mw en andere afhankelijkheden niet zijn ingeplugd ?
Graag bijkomende hulp.
Met dank.
Mauk.