bureaublad achtergrond

Nu ben ik gewend om met meerdere bureaubladen te werken en elk bureaublad heeft zijn eigen achtergrond.
Op de een of andere manier krijg ik dat nu niet voor elkaar, om elk blad zijn eigen afbeelding te geven in Plasma5 met KDE in Tumbleweed en nu probeer ik dat natuurlijk alleen grafisch.

In Systeeminstellingen moet dat normaal kunnen, maar waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd, er is nogal wat veranderd.

Wie heeft de oplossing.

https://bugs.kde.org/show_bug.cgi?id=341143

Blijkbaar geen onderdeel meer van Plasma 5

Dat is jammer, was een heel handig extraatje voor het werken aan meerdere programmaas.
Kon altijd direct aan de achtergrond zien wat ik aan het rommelen was tijdens lessen.
Gaat de laptop dus niet naar plasma5.
Misschien de dekstop terug .

Als de achtergrond voor je verschillende bureuabladen niet verschillend is, zijn ze voor mij zo goed als waardeloos.

En als je bedenkt dat dit op Unix CDE 25 jaar geleden al normaal was (daar waren het verschillende kleuren, geen afbeeldingen, maar het wijst er op hoe belangrijk het werd gevonden).

Dat vind ik nu ook.
Maak al een hele tijd gebruik van deze mogelijkheid, tijdens lessen is het gewoon ontzettend handig.
Ook omdat ik dan wat anders zie dan datgene wat op de beamer te zien is.
Begrijp dat ik niet de enige ben op het forum, er wordt toch weer naar gekeken om dit te herstellen.

Wat jullie beschrijven kan wel, heb 't al 's voor iemand voor elkaar gekregen, maar je moet dat doen via de Activities. Vraag me even niet meer hoe, maar 't kan. Maar … dat heeft ook nadelen, en ik ben 't met jullie eens dat zo’n basisfunctionaliteit die wel degelijk gaat om productiviteit/bruikbaarheid nooit had mogen verdwijnen. Uit https://bugs.kde.org/show_bug.cgi?id=341143 blijkt dat er nu een voorstel ligt om virtuele desktops- en activity-functionaliteit samen te voegen. Dat zou heel goed het intuïtieve terug kunnen brengen.

Hoi Knurpht, weer terug van de verplichte zomer rustperiode.

Zal eens gaan kijken in Activities.