Als ik aan het surfen ben heb ik best wel regelmatig last van web paginas die langzaam openen.
Heb de instellingen allemaal met de hand ingezet gebruik niet de DHCP server van mijn router.
Ook met de hand de naamservers van mijn provider ingezet, gaat zowel wat sneller maar
moet volgens mij nog sneller kunnen.gebruik suse 11.4.heeft iemand nog een tip om mijn snelheid te vergroten
Opera geeft ook wel eens een waarschuwing dat ik een langzaam netwerk gebruik. Maar volgens mij
is mijn internetsnelheid oke.
Het licht niet zozeer aan jouw internet verbinding als wel aan de website die je bezoekt.
Regelmatig zet ik in Opera de Opera Turbo aan.
Dat werkt best wel
Je “internet” snelheid kun je meten op allerlei sites. Ik zou te nooit en te nimmer aan de standaard netwerkinstellingen gaan sleutelen, daar ligt het, denk ik, niet aan.
Wel kun je wat dingen doen, die verbetering kunnen aanbrengen:
- Je kunt KDE vertellen, dat er nooit een proxy gebruikt moet worden: Systemsettins - Netwerk - Proxy - zetten op “directe verbinding met het internet”.
- Je kunt het IP van je PC statisch maken (vast IP) en de naamservers van Google (8.8.8.8 en 8.8.4.4) gebruiken, vergeet dan niet het IP van je router als gateway op te geven.
- Je kunt IPv6 uitzetten: Yast - Netwerk - Netwerkinstellingen. Denk erom dat je moet rebooten.
Één van de belangrijkste dingen: hou bij wat je precies verandert, anders wordt het voor mensen hier bijna onmogelijk je te helpen, omdat we niet kunnen zien wat bij jou allemaal afwijkend is.
Lees 't net nog eens even door, je hebt de boel al statisch. Gateway ook goed ingevuld? Netwerkmaskers ook goed? …Kun je ook vertellen wat voor grafische kaart je hebt en of je daar een driver voor geinstalleerd hebt?
Terzijde: ik heb een 120down/12up Mbit/sec verbinding, en ook bij mij zegt Opera wel eens dat de turbo erop moet…Servers kunnen ook traag worden/zijn. Met 2 machines 1 site testen is het beste wat je dan kunt doen.
Bedankt voor de reactie,alles gaat nu sneller ,Ik had problemen met een netwerkkaart van het moederbord(Atheros)Losse netwerkaart erin gedaan.
Die was stuk beter,Een bios update gedaan en die heeft wonderen verricht.Wel even de proxy instellingen op dus die directe verbinding met internet gezet.
En die Opera melding (turbo)die geeft er nog een extra verwarring bij.
Het enigste wat ik me dan nog afvraag als je het netwerk met DHCP doet ,wat nu ook werkt. Kan je dan ook dat IPv6 uitzetten.
Ja hoor, IPv6 kun je voorlopig nog wel uitzetten. Maar er zal een moment komen, dat IPv6 de standaard moet worden omdat de IPv4 adressen domweg op zijn.