Aardigheidje: 421 en Plymouth

Het is me pas onlangs opgevallen dat je de drie stippen in het Plymouth scherm voor OpenSuse-42.1 kunt lezen als de laatste drie bits van een binair getal. Achtereenvolgens zie je dan 4-2-1 oplichten. Leuk verzonnen!
Ik ben benieuwd wat we bij 42.2 te zien zullen krijgen.

:slight_smile: . Ik kan niet zeggen of 't zo bedoeld is, maar ik heb er eerder mensen over gehoord/gelezen. De Alpha’s zijn er, maar doen ( nu nog ) precies hetzelfde. Je zou zeggen dat dat toch ergens in de code / scripts te vinden moet zijn.

Yup. In


/usr/share/plymouth/themes/openSUSE/

staat een bestandje “openSUSE.script”, met daarin


if (Plymouth.GetMode() == "suspend" || Plymouth.GetMode() == "resume") {
    background.original_image = ImageNew("suspend.png");
    Window.SetBackgroundTopColor(0.000, 0.000, 0.000);
    Window.SetBackgroundBottomColor(0.000, 0.000, 0.000);
}
else {
    background.original_image = ImageNew("background.png");


    Window.SetBackgroundTopColor(0.000, 0.000, 0.000);
    Window.SetBackgroundBottomColor(0.000, 0.000, 0.000);
    
**    for (i = 0; i < 3; i++) {**
**        anim_images* = Image("progress-" + i + ".png");*
**    }**

Als je dan in dezelfde map kijkt zie je


@knurpht:/usr/share/plymouth/themes/openSUSE> ls -l progress-*
-rw-r--r-- 1 root root 1884 19 feb 11:04 **progress-0.png**
-rw-r--r-- 1 root root 1935 19 feb 11:04 **progress-1.png**
-rw-r--r-- 1 root root 1928 19 feb 11:04 **progress-2.png**

Zoals je ziet is er geen versienummerverband en is e.e.a. toeval. Maar, je zou dat natuurlijk in kunnen bouwen.**

Interessant: het zou vast niet lastig zijn om bij de drie png-plaatjes geluidsfragmentjes te laten horen, resp."four “two” en “one”.
Voor oS-42.2 en oS-42.3 zijn zowel de plaatjes als de teksten gemakkelijk (denk ik) aan te passen.
(Maar helaas vrees ik dat zelfs dit buiten mijn bereik valt.)**

Die geluidjes: lastig, je zult dan eerst moeten zorgen dat het geluidssysteem gestart is.

Voor wat betreft de plaatjes: het handigst is om de openSUSE versie “op te halen” en het script daarop aan te passen. Ben druk deze week, maar zal 's kijken of ik iets voor mekaar kan prutsen. Zonder versie ophalen is een fluitje van een cent om ipv 4 2 1 't script 4 2 2 te laten doen.

Inderdaad… het is duidelijk dat ik daar niet aan had gedacht.

Voor wat betreft de plaatjes: het handigst is om de openSUSE versie “op te halen” en het script daarop aan te passen. Ben druk deze week, maar zal 's kijken of ik iets voor mekaar kan prutsen. Zonder versie ophalen is een fluitje van een cent om ipv 4 2 1 't script 4 2 2 te laten doen.

Doe vooral voor mij geen moeite!
Maar… bij 4 2 2 lijkt het me goed om een kleine pauze te maken, vooral tussen de twee opeenvolgende 2’s om duidelijk te maken dat het er twee zijn.
Zo zie je (nou ja, ik) maar weer: zelfs bij de kleinste verandering is meer nodig dan je aanvankelijk in de gaten hebt.

i agree with you Maar… bij 4 2 2 lijkt het me goed om een kleine pauze te maken, vooral tussen de twee opeenvolgende 2’s om duidelijk te maken dat het er twee zijn.

  • i agree with you Maar… bij 4 2 2 lijkt het me goed om een kleine pauze te maken, vooral tussen de twee opeenvolgende 2’s om duidelijk te maken dat het er twee zijn.

HostGator DreamHost Bluehost