1click installatie foutmelding

als ik probeer om een programma te installeren met 1click install wordt gevraagd dit via Yast te doen.
daar krijg ik echter volgende foutmelding:
can not find xml file waardoor dit niet doorgaat, iemand raad?

We weten hier graag alles. Dat helpt bij het helpen.

Dus niet “een programma”. Voor zoiets vaags komen velen hun bed niet uit. :yawn:

alle programma’s die je hier kan vinden: openSUSE Software
het gaat erom dat ik de foutmelding krijg telkens ik de groene knop ‘direct install’ indruk

Heb je ze echt allemaal geprobeerd? En mag ik er nu één uit gaan zoeken?

imagewriter

Als ik op de groene knop druk krijg ik een pop-up window met; Wat moet Firefox doen met dit bestand?
. Openen met YaST 1-click install
. Bestand opslaan.

Ik kies het eerste. Dan verschijnt een window van YaST - Eénklik-installeren.

Ik stop dan, want ik will niet installeren, maar ik geloof dat het bij jouw dan al fout is.

Bij mij niet, maar dit is Leap 15.1.

Overigens is de repo daar genoemd gewoon de OSS repo van 15.1 Die heb ik natuurlijk al.
En jawel, met YaST > Software > Software Management vind ik imagewriter gewoon in de OSS repo en kan direct installeren.
Ook

zypper in imagewriter

moet dat dus doen.

Is dat niet zo in Tumbleweed?

blijkbaar ben ik niet de enige met dit probleem: https://bugzilla.opensuse.org/show_bug.cgi?id=1173781
ga deze namiddag eens zien of de oplossing met het maken van “.y2usersettings” in de homedirectory soelaas brengt, moet nu dringend gaan werken

Als ik het zo zie komt er binnen enkele dagen een patch. Als je niet zo lang kunt wachten met installeren van die software (ik neem aan andere software dan imagewriter, want dat is er gewoon), kun je ook de 1-click even laten voor wat die is en met “Expert Download” werken.

na toevoeging opgelost en werkt het

Even een tip: Installeer ‘opi’ ( OBS Package installer ). Je kunt dan in een terminal venster

opi imagewriter

doen. Dat doorzoekt de repos op dezelfde manier als software.o.o/search , maar geeft je ook de gelegenheid om te installeren en de betreffende repo al dan niet te behouden. Overigens begrijp ik de gang naar software.o.o niet zo, imagewriter zit gewoon in de Tumbleweed repos.

Dat advies kreeg ik ook (van Knurpht) en heb ik lang geleden al opgevolgd en ik onderschrijf dit advies van harte, sindsdien zijn opi en ik heel goede vrienden.

opi is geinstalleerd, momenteel draait tumbleweed hier zonder problemen, bedankt voor de info

This post is very simple to read and appreciate without leaving any details out. Great work! [FONT=&quot]ole777 download](https://www.chokdeebacarrat.com/ole777/)[/FONT]