Heb een harde schijf gebruikt voor uittesten van leap 15.1. Alles verliep prima, ongeveer een maandje mee getest.
Echter de schijf er uit gehaald en oude schijf met Leap 15.0 opgeschoond en data er af gehaald.
Nu stop ik de schijf met Leap 15.1 weer in de pc.
Het opstartmenu verschijnt, en kies voor normaal opstarten
Het scherm wordt zwart en er verschijnt linksboven een rechthoekig blokje
De schijf ratelt gewoon door, het lijkt dat het systeem gewoon doorstart maar geeft niets meer weer op het scherm, dat blijft gewoon zwart.
De grafische kaart is een G210 512MB Nvidia Geforse
Ik hoop dat jullie dit fenomeen herkennen en een oplossing voor kunnen aandragen.
Ben nieuwsgierig wat dit heeft kunnen veroorzaken. (heeft geen haast)
1- De schijf met 15.1 is de enige schijf die in het systeem is geplaatst
2- De schijf zit op dezelfde SATA poort aangesloten, er is er maar 1 vrij.
Ik heb het systeem via het opstartmenu optie 3 met een oudere scriptdatum opgestart.
Dat gaat goed!
Ik had nu het vermoeden dat er een nieuwe (werkende) opstart script zou worden gegenereerd.
Echter bij de herstart/opstarten komt telkens het zwarte scherm weer terug.
Met het opstartmenu keuze 3 en een ouder opstartscript blijft hij op te starten.
Ik heb daarna een poging gedaan om het systeem te updaten.
Kreeg de melding
Het enige wat ik zo kan bedenken, is dat je een kernel-update gehad hebt terwijl de nieuwe NVIDIA pakketten er nog niet waren. Maar, mooi dat 't weer werkt, en bedankt voor het terugmelden.
Dat is heel goed mogelijk.
Voordat ik de schijf er uit heb gehaald is het geel goed mogelijk dat ik een update heb geraaid.
In de veronderstelling ”dan staat hij er weer goed voor”!
We kunnen dit item afsluiten, ik hoop dat ook andere hun voordeel er mee kunnen doen.