Ik ben hier nieuw en weet niet echt of mijn vraag hier thuis hoort. Ik heb een server bij Strato met OpenSuse 11.1. De PHP versie is 5.2.14-0.4.1.
Om een Joomla 3 website te laten draaien heb ik PHP 5.3.1 dus nodig en ik heb geen flauw idee hoe ik die versie er op krijg. Ben niet zo’n held met PHP…
Strato biedt, wat server issues betreft, geen enkele support en verwees me naar deze site.
Hopelijk kan iemand hier wat licht in de PHP duisternis brengen
Bij voorbaat mijn dank.
Da’s een probleem. Ik weet niet wat Strato is, maar als dat een hosting provider is, zou ik een andere zoeken. openSUSE (zo schrijf je 't :)) 11.1 is al lang voorbij z’n houdbaarheidsdatum, er worden geen updates/patches/fixes meer voor gemaakt, en -ik doe aan webontwikkeling én linux in webomgevingen- dat zou ik op een webserver nooit willen.
Heb je zelf toegang om er een nieuwere openSUSE op te installeren? Die heb je nl. echt nodig. Met heel veel kunstgrepen kun je 't misschien na veel tijd en energie voor elkaar krijgen, maar dan is mijn ogen 't wachten op de eerst volgende handmatige actie. En da’s niet wat je wilt als je alleen een Joomla site wilt bouwen.
Als 't om iets meer gaat, bijv ontwikkelen, waarom dan niet zelf op een PC of laptop openSUSE installeren, LAMP-server installeren (daar is al een HOWTO voor).
Of Strato moet zo goed zijn om je van een recentere versie van openSUSE te voorzien, bij voorkeur 12.3. Dan weet je meteen ook zeker dat je nog even support hebt, een simpele upgrade naar 13.1 kunt doen, en 13.1 wordt weer een “Evergreen” versie, d.w.z. LTS (Long Term Support).